Your browser does not support JavaScript, or its support is disabled. Some features may not be available.
Žena a móda a ideologie: pronikání diskurzu komunistické moci skrze módní časopis
Thesis title in Czech:
Žena a móda a ideologie: pronikání diskurzu komunistické moci skrze módní časopis
Thesis title in English:
Zena a moda and ideology: The penetration of communistic power discourse through fashion magizines
Key words:
Diskurz, kritická diskurzivní analýza, ideologie, ideologické symboly, ideologické prvky, socialismus, komunismus, média, tištěná média, žena, práce, móda
English key words:
Discourse, critical discourse analysis, ideology, ideological symbols, ideological elements, socialism, communism, media, print media, woman, work, fashion
Academic year of topic announcement:
2011/2012
Thesis type:
diploma thesis
Thesis language:
čeština
Department:
Programme Historical Sociology (24-HS)
Supervisor:
PhDr. Martin Vávra, Ph.D.
Author:
hidden - assigned by the advisor
Date of registration:
14.12.2011
Date of assignment:
05.01.2012
Date of electronic submission: 16.05.2014
Date of proceeded defence:
16.06.2014
Course:
Thesis Defence (YMH201)
Opponents:
PhDr. Olga Šmídová, Ph.D.
Preliminary scope of work
Cílem práce je popsat a odhalit, jak byla ideologie v socialistickém Československu přítomna v médiích a jakým způsobem působila na každodennost lidí. Jako metoda práce je zvolena diskurzivní analýza, konkrétně určitých mediálních obsahů.