Chování dětí mladšího školního věku na internetu (sociálních sítích) a jejich motivace ke sdělování osobních údajů v tomto prostředí
Thesis title in Czech: | Chování dětí mladšího školního věku na internetu (sociálních sítích) a jejich motivace ke sdělování osobních údajů v tomto prostředí |
---|---|
Thesis title in English: | Behavior of children in younger school age on the Internet (social networks) and their motivation for sharing personal data in this enviroment |
Key words: | Děti, internet, mladší školní věk, rizika, osobní údaje, kyberšikana, kybergrooming; |
English key words: | Children, internet, younger school age, personal data, cyberbullying, cybergrooming; |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Type of assignment: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 21.11.2011 |
Date of assignment: | 21.11.2011 |
Administrator approval: | zatím neschvalováno |
Confirmed by Study dept. on: | 30.11.2011 |
Date and time of defence: | 18.09.2013 00:00 |
Date of electronic submission: | 08.08.2013 |
Date of proceeded defence: | 18.09.2013 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Reviewers: | Mgr. et Mgr. Martina Knopová |
Advisors: | Mgr. Anna Mašková |
Guidelines |
Hlavním cílem práce je zjistit motivace dětí k různým formám chování na internetu a zejména na sociálních sítích. Práce bude vycházet z problematiky kybergoomingu a rizikového zveřejňování osobních údajů na internetu dětmi. Formou kvalitativního výzkumu se pak bude snažit zjistit podněty, které děti mladšího školního věku k takovému chování vedou. Předběžná osnova: 1. Úvod – teoretické uvedení do problému 2. Vysvětlení pojmů, psychologie mladších školních dětí 3. Přehled dosud zpracovávaných výzkumů na toto téma 4. Kvalitativní výzkum formou focus group 5. Závěr – shrnutí problematiky a výsledků výzkumu Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
LIVINGSTON, Sonia, et al. Risks and safety on the internet : The perspective of European children. Full Findings. London : EU Kids Online, 2011. 170 s. Dostupné z WWW: http://eprints.lse.ac.uk/33731/1/Risks_and_safety_on_the_internet_the_perspective_of_European_children.pdf. ISSN 2045-256X. ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. V Praze: Triton, 2003. 158 s. Psychologická setkávání; sv. 6. ISBN 80-7254-360-1. PALFREY, John G.; GASSER, Urs. Born digital: understanding the first generation of digital natives. New York: Basic Books, c2008. vii, 375 s. ISBN 978-0-465-00515-4. Rodinný balíček o internetové bezpečnosti: krocení webu. [Brussels]: InSafe, 2008. 2 sv., 2 příl. ISBN 978-90-78209-57-7. Saferinternet.cz [online]. Národní Centrum Bezpečnějšího Internetu, 2011 [cit. 2011-11-15]. Dostupné z WWW: http://www.saferinternet.cz/. ISSN 1803-9219. |