Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Proměny konzumace internetového obsahu podle typu zařízení
Thesis title in Czech: Proměny konzumace internetového obsahu podle typu zařízení
Thesis title in English: Changes in online content conspumtion by the type of device
Key words: mobilní telefon, smartphone, iPhone, tablet, iPad, Android, smart TV, internetový obsah, uživatel, aplikace, Android, internetový prohlížeč, průzkum, geolokace, mobilní taggování
English key words: cellphone, smartphone, iPhone, tablet, iPad, Android, smart TV, internet content, consumer, application, Android, browser, research, geolocation, mobile tagging
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Ing. Petr Očko, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.11.2011
Date of assignment: 11.11.2011
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.11.2011
Date and time of defence: 18.09.2013 00:00
Date of electronic submission:09.08.2013
Date of proceeded defence: 18.09.2013
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Jan Pokorný
 
 
 
Advisors: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Guidelines
Práce se zabývá postupnými proměnami způsobů konzumace internetového obsahu v závislosti na typu zařízení - osobní počítač, notebook, tablet, smartphone a nově v souvislosti uvedením produktů typu Apple TV na český trh se bude práce zabývat i konzumací multimediálního obsahu internetu prostřednictvím televize. Součástí DP je i výzkum mezi uživateli tabletů a smartphonů v ČR, jehož cílem bude zjistit, k čemu nejčastěji tato zařízení používají. Výzkum bude prováděn formou on-line dotazníkového šetření a zároveň formou řízených rozhovorů.
Předběžná osnova:
1. Úvod
2. Demografická data, identifikace uživatelů a zařízení
3. Identifikace obsahu, nové druhy činností
4. Změny a nové trendy v konzumaci obsahu
5. Přístup přes aplikace vs. prohlížeč
6. Problém zpoplatnění obsahu
7. Výzkum uživatelů tabletů a smartphonů
8. Závěr
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
comScore, Inc. How Tablets, Smartphones and Connected Devices are Changing U.S. Digital Media Consumption Habits [online]. October 2011 [cit. 2011-11-01]. Dostupný z WWW: http://www.iabperu.com/descargas/Archivo_2011101210142.pdf.
Project for Excellence in Journalism. The tablet revolution. Journalism.org : Pew research center's project for excellence in journalism [online]. October 25, 2011[cit. 2011-11-01]. Dostupný z WWW: http://www.journalism.org/analysis_report/tablet.
Razerfish. Digital consumer behaviour study [online]. July, 2007 [cit. 2011-11-01]. Dostupný z WWW: http://www.razorfish.com/reports/DigConsStudy.pdf.
Project for Excellence in Journalism. Understanding the Participatory News Consumer. Journalism.org : Pew research center's project for excellence in journalism [online]. March 1, 2010 [cit. 2011-11-01]. Dostupný z WWW: http://www.journalism.org/analysis_report/understanding_participatory_news_consumer.
The Nielsen Company. Social media report : Q3 2011 [online]. 2011 [cit. 2011-11-01]. Dostupný z WWW: http://www.nielsen.com/content/corporate/us/en/insights/reports-downloads/2011/social-media-report-q3.html.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html