Komparace marketingové komunikace CK Trip a CK Kudrna
Thesis title in Czech: | Komparace marketingové komunikace CK Trip a CK Kudrna |
---|---|
Thesis title in English: | Comparasion of Marketing Communications of Tour Operator Trip and Tour Operator Kudrna |
Key words: | marketingová komunikace, marketingový mix, swot analýza, cestovní ruch, cestovní kancelář |
English key words: | marketing communication, marketing mix, swot analysis, tourism, tour operator |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR) |
Supervisor: | PhDr. Nora Dolanská |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 31.10.2011 |
Date of assignment: | 31.10.2011 |
Date and time of defence: | 19.06.2012 00:00 |
Venue of defence: | Smetanovo nábř. 6 |
Date of electronic submission: | 11.05.2012 |
Date of proceeded defence: | 19.06.2012 |
Opponents: | PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. |
References |
1. HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Aplikovaný marketing služeb. Praha, Grada Publishing 2003.
2. FORET, M. Marketingová komunikace. Brno, Computer Press 2006. 3. JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu – Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha, Grada Publishing 2009. 4. CLOW, K. E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno, Computer Press 2008. 5. KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha, Grada Publishing 2003. |
Preliminary scope of work |
Popis marketingových aktivit dvou významných cestovních kanceláří se zaměřením na sportovní a poznávací zájezdy a jejich následné porovnání. Cílem je srovnání marketingové komunikace cestovních kanceláří. Jeho výsledek by měl ukázat, v čem se CK liší a která z nich má větší potenciál do budoucna. |
Preliminary scope of work in English |
Description of the marketing activities of two major tour operators with a focus on sports and sightseeing tours and their subsequent comparison. The aim is to compare marketing communications of tour operators. The result should show the difference between tour operators and which of them has a greater potential for the future. |