Francouzská mateřská škola v porovnáni s českou
Thesis title in Czech: | Francouzská mateřská škola v porovnáni s českou |
---|---|
Thesis title in English: | French nursery school compared to the nursery school in the Czech Republic |
Key words: | mateřská škola, rámcový vzdělávací program, alternativní školky, Česká republika, Francie |
English key words: | nursery school, the general education program, alternative nursery school, Czech Republic, France |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL) |
Supervisor: | Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 20.10.2011 |
Date of assignment: | 20.10.2011 |
Date and time of defence: | 18.06.2013 00:00 |
Date of electronic submission: | 30.04.2013 |
Date of proceeded defence: | 18.06.2013 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD004) |
Opponents: | PhDr. Silva Machleidtová |
Preliminary scope of work |
Hlavním předmětem zkoumání bakalářské práce „Francouzská mateřská škola v porovnání
s českou“ je fungování mateřských škol v České republice a ve Francii. První a druhá kapitola jsou zaměřeny na celkový vzdělávací systém v ČR a ve FR. Ve třetí a čtvrté kapitole je podán popis samotného fungování školek a získané poznatky ze školek Hrabákova a Jean de la Fontaine. Pátá kapitola pojednává o nejevidentnějším rozdílu mezi českou a francouzskou školkou a to o volné středě ve školním týdnu. Poslední, šestá, kapitola se věnuje alternativním školkám, jejichž trend se v poslední době více a více rozšiřuje nejen v České republice, ale i ve Francii. |
Preliminary scope of work in English |
The main field of research in the „French nursery school compared to the nursery school in
the Czech Republic“ study is to identify functioning of the nursery school in the Czech Republic and in France. The first and the second chapter focuses on the education system in both subject countries. The third and the fourth chapter debating mainly on description of practical functioning of the nursery schools and is further confronted with the findings from the visits of nursery schools Hrabákova and Jean de la Fontaine. Fifth chapter is devoted to most evident difference betwen the institutions in CZ and in FR. Last, sixth, chapter argues about alternative schools, which are being more and more developed in the Czech Republic but also in France. |