Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Francouzská mateřská škola v porovnáni s českou
Thesis title in Czech: Francouzská mateřská škola v porovnáni s českou
Thesis title in English: French nursery school compared to the nursery school in the Czech Republic
Key words: mateřská škola, rámcový vzdělávací program, alternativní školky, Česká republika, Francie
English key words: nursery school, the general education program, alternative nursery school, Czech Republic, France
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Supervisor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 20.10.2011
Date of assignment: 20.10.2011
Date and time of defence: 18.06.2013 00:00
Date of electronic submission:30.04.2013
Date of proceeded defence: 18.06.2013
Course: Diploma Thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Silva Machleidtová
 
 
 
Preliminary scope of work
Hlavním předmětem zkoumání bakalářské práce „Francouzská mateřská škola v porovnání
s českou“ je fungování mateřských škol v České republice a ve Francii. První a druhá
kapitola jsou zaměřeny na celkový vzdělávací systém v ČR a ve FR. Ve třetí a čtvrté
kapitole je podán popis samotného fungování školek a získané poznatky ze školek
Hrabákova a Jean de la Fontaine. Pátá kapitola pojednává o nejevidentnějším rozdílu mezi
českou a francouzskou školkou a to o volné středě ve školním týdnu. Poslední, šestá,
kapitola se věnuje alternativním školkám, jejichž trend se v poslední době více a více
rozšiřuje nejen v České republice, ale i ve Francii.
Preliminary scope of work in English
The main field of research in the „French nursery school compared to the nursery school in
the Czech Republic“ study is to identify functioning of the nursery school in the Czech
Republic and in France. The first and the second chapter focuses on the education system
in both subject countries. The third and the fourth chapter debating mainly on description
of practical functioning of the nursery schools and is further confronted with the findings
from the visits of nursery schools Hrabákova and Jean de la Fontaine. Fifth chapter is
devoted to most evident difference betwen the institutions in CZ and in FR. Last, sixth,
chapter argues about alternative schools, which are being more and more developed in the
Czech Republic but also in France.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html