Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
2D Platform Game Creator
Thesis title in Czech: 2D Platform Game Creator
Thesis title in English: 2D Platform Game Creator
Key words: editor her, vizuální skriptování
English key words: game creator, visual scripting
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: RNDr. Tomáš Balyo, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.10.2011
Date of assignment: 19.10.2011
Confirmed by Study dept. on: 06.12.2011
Date and time of defence: 06.09.2012 10:30
Date of electronic submission:01.08.2012
Date of submission of printed version:02.08.2012
Date of proceeded defence: 06.09.2012
Opponents: RNDr. Martin Babka
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro vytváření 2D
her založených na reálné fyzice v jazyce C# použitím XNA Framework[1].
Vytvořit půjdou především 2D hry ve stylu skákačka (plošinovka) a střílečka.
Vytvoření hry bude možné bez znalosti programování. Aplikace bude
obsahovat pouze základní funkčnost pro hru. Programátor bude moci
aplikaci rozšířit pokročilejším chováním.
References
[1] Microsoft XNA Framework, http://create.msdn.com/en-US/education/basics/xna_framework
[2] Game Programming Gems, http://www.gameprogramminggems.com/
[3] Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson and John Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison-Wesley, 1994
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html