2D Platform Game Creator
Thesis title in Czech: | 2D Platform Game Creator |
---|---|
Thesis title in English: | 2D Platform Game Creator |
Key words: | editor her, vizuální skriptování |
English key words: | game creator, visual scripting |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML) |
Supervisor: | RNDr. Tomáš Balyo, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 17.10.2011 |
Date of assignment: | 19.10.2011 |
Confirmed by Study dept. on: | 06.12.2011 |
Date and time of defence: | 06.09.2012 10:30 |
Date of electronic submission: | 01.08.2012 |
Date of submission of printed version: | 02.08.2012 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2012 |
Opponents: | RNDr. Martin Babka |
Guidelines |
Cílem práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro vytváření 2D
her založených na reálné fyzice v jazyce C# použitím XNA Framework[1]. Vytvořit půjdou především 2D hry ve stylu skákačka (plošinovka) a střílečka. Vytvoření hry bude možné bez znalosti programování. Aplikace bude obsahovat pouze základní funkčnost pro hru. Programátor bude moci aplikaci rozšířit pokročilejším chováním. |
References |
[1] Microsoft XNA Framework, http://create.msdn.com/en-US/education/basics/xna_framework
[2] Game Programming Gems, http://www.gameprogramminggems.com/ [3] Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson and John Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addison-Wesley, 1994 |