Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně (sémiotická analýza)
Thesis title in Czech: EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně (sémiotická analýza)
Thesis title in English: EYOWF 2011 and mytologization of the comercial strategies in a market campaigning (discoursive and semiotic analysis)
Key words: Audiovizuální text, EYOWF, kódování, mediální sdělení, mytologizace, reklama, sémiotika, sémiotická analýza, znak
English key words: Audiovisual text, commercials, encoding, EYOWF, message, mythologization, semiotics, semiotic analysis, sign
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: PhDr. Otakar Šoltys, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 11.07.2011
Date of assignment: 11.07.2011
Date and time of defence: 29.01.2013 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1.
Date of electronic submission:06.01.2013
Date of proceeded defence: 29.01.2013
Opponents: prof. PhDr. Jiří Kraus, DrSc.
 
 
 
References
POUŽITÁ LITERATURA

ALEXANDER, Jeffrey C. BARTMAŃSKI, Dominik. GIESEN Bernhard. Iconic Power. Materiality and meaning in social life. New York: Palgrave Macmilian, 2012. 272 s. ISBN 978-0-230-34005-3.
BARTHES, Roland. Mytologie. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2004. 170 s. ISBN 978-807-3633-592.
BORECKÝ, Vladimír. Porozumění symbolů. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-341-7.
CAJA THIMM, Mario Anastasiadis. Social Media. Theorie und Praxis digitaler Sozialität. Peter Lang GmbH. Internationaler Verlag der Wissenschaften. Frankfurt am Main, 2011. 399 s. ISBN 978-3-631-58685-3.
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2004. 51 s. ISBN 80-246-0050-1.
ČERNÝ, Jiří; HOLEŠ, Jan. Sémiotika. 1. vyd. Praha: Portál. 2004. 368 s. ISBN 80-7178-832-5.
DANESI, Marcel. Encyclopedic Dictionary of Semiotics, Media, and Communications. University of Toronto Press, 2000. 400 s. ISBN 8020-8329-3.
DeFLEUR, L. Melvin. BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, J. Sandra. Teorie masové komunikace. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1996. 363 s. ISBN 80-7184-09-8.
DĚKANOVSKÝ, Jan. Sport, média a mýty. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2008. 184 s. ISBN 978-80-7363-131-4.
DOUBRAVOVÁ, Jarmila. Sémiotika v teorii a praxi: Proměny a stav oboru do konce 20. století. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 160 s. ISBN 80-7178-566-0.
ECO, Umberto. Meze Interpretace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2004. 332 s. ISBN 80-246-0740-9.
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. 1. vyd. Praha: Argo, 2009. 648 s. ISBN 978-80-257-0157-7.
FONTANA, David. Tajemný jazyk symbolů. Názorný klíč k symbolům a jejich významům. Praha: Paseka, 1994. 192 s. ISBN 80-85192-91-8.
GAINES, Elliot. Media Literacy and Semiotics. Semiotics and Popular Culture. 1. vyd. New York: Palgrave Macmillan, 2010. 181 s. ISBN 978-0230-10827-8.
HESKOVÁ, Marie; ŠTARCHOŃ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-8024-51520-5.
KARLÍČEK, Miroslav; KRÁL, Petr. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 224 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KENNETH, E. Clow, BAACK, Donald. Reklama propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
KLEINOVÁ, Naomi. Bez loga. 2. vyd. Praha: Argo, 2008. 512 s. ISBN 80-7363-010-9.
KŘÍŽEK, Zdeněk; CRHA, Jan. Jak psát reklamní text. 2. vyd. Praha: Grada, 2006. 192 s. ISBN 80-247-0556-7.
LESLY, Philip. Public relations. Teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Victoria Publising, 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7.
LURKER, Manfred. Slovník symbolů. 2. vyd. Praha: Universum, 2005. 616 s. ISBN 80-242-1588-8.
MCDOUGAL, Julian. Media Studies. 1. vyd. New York: The Basics, 2012. 224 s. ISBN 978-0-415-68126-1.
McKEE, Alan. Textual analysis. The beginner´s guide. 1. vyd. London: Sage, 2003. ISBN 978-0761-9499-30.
McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. 640 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
REIFOVÁ, Irena a kolektiv. Slovník mediální komunikace. 1.vyd. Praha: Portál, 2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7.
REICHEL, Jiří. Kapitoly systematické sociologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 240 s. ISBN 80-7178-772-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 221 s. ISBN 80-247-9067-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama. Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada. 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
ZYMAN, Sergio; BROTT, Armin. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2006. ISBN 807-2611-070.

E-články:

BEDNÁŘOVÁ, Daniela. 28. 3. 2012. Aktuality. Maskoti zpátky na scénu! Společnosti oprašují svoje hvězdy. [online] [cit. 2012-11-6]. <http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/maskoti-zpatky-na-scenu-spolecnosti-oprasuji-svoje-hvezdy__s288x9049.html>
HALL, Stuart. Encoding/decoding. In CCCS. Londor. Hutchinson. 1973. 51 – 61 s. Dostupné z: <http://cmst458.drkissling.com/winter2011/wp-content/uploads/2011/01/Hall1980.pdf>
CHANDLER. Daniel. Semiotics for Beginners. Denotation, Connotation and Myth. [online] <http://www.aber.ac.uk/media/Documents/S4B/sem06.html>
KARFÍKOVÁ, Denisa. 5. 1. 2009. Úvod do marketingu. Cílové skupiny a jejich definice. [cit. 2012-11-6]. <http://www.m-journal.cz/cs/marketing/uvod-do-marketingu/cilove-skupiny-a-jejich-definice__s299x549.html>
VIVIČANOVÁ, Zuzana. 5. 1. 2009. Reklama a podpora prodeje. VIP osobnosti a podpora prodeje. [online] [cit. 2012-11-6]. http://www.m-journal.cz/cs/reklama-podpora-prodeje/podpora-prodeje/vip-osobnosti-a-podpora-prodeje__s394x542.html

WWW stránky:

APRA [online] <http://www.apra.cz>
EYOWF 2011 [online] <http://www.eyowf.cz>
Karaoketexty.cz [online]. Hledané heslo: Hey You - Eddie Stoilow. <http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/eddie-stoilow/hey-you-204545>
Mediaguru [online]. <http://www.mediaguru.cz>
Mediář [online]. <http://www.mediaguru.cz>
Marketing ve sportu. [online] <http://is.muni.cz/elportal/estud/fsps/ps07/mark/pages/02.html>
Olympijská symbolika. [online] [cit. 2012-04-06]. <http://olympic.cz/public/img/dokumenty/olympismus/olympijske_symboly_a_ceremonialy.pdf>
Preliminary scope of work
Diplomová práce „EYOWF 2011 a mytologické postupy v marketingových strategiích kampaně“ se zabývá sémiotickým rozborem a mytologizací marketingového propagačního klipu 10. Zimního evropského olympijského festivalu mládeže 2011 (angl. EYOWF 2011).

Studie je zasazena do rámce symbolického interakcionismu a mytologie jako sekundární narace. Vychází z teorií a terminologie lingvisty Ferdinanda de Saussura, francouzského sémiologa Rolanda Barthese a triadického pojetí znaku Charlese Sanderse Peirce. Práce se věnuje tvorbě mediálního sdělení, marketingové komunikaci a použití konkrétních znaků coby elementárních konstitučních prvků.

Použitou metodou je sémiotická analýza. Analyzovaným vzorkem je audiovizuální text tzv. imageový spot o stopáži 2 minuty a 52 sekund, který obsahuje prvky celé komunikační kampaně. Prostřednictvím deskripce a interpretace jednotlivých zakódovaných znaků, z nichž je konkrétní kampaň složena, se práce pokusí zhodnotit a interpretovat komunikovaný materiál. Pozornost je soustředěna na jednotlivé záběry a střihy, grafické provedení, použité barvy, účinkující a celkovou mytologizaci jednotlivých prvků.
Preliminary scope of work in English
The diploma thesis "EYOWF 2011 and mythologization of the commercial strategies in a market campaign" deals with a semiotic analysis and mythologization of the promotional video for 10th European Youth Olympic Winter Festival 2011.

This study is drawn up as semiotic analysis comprised of the theories of symbolic interactionism and mythologization as a secondary narrative. The thesis is based on theories of the meaning construction and the terminology of the linguist Ferdinand de Saussure, a French semiotican Ronald Barthes and a triadical concept of the sign by Charles Sanders Peirce. The study works on the construction of a commercial message, market communication and use of the specific sign as a primary structural element.

An analyzed sample is an audiovisual commercial – 2 minutes and 52 seconds which contents the elements of the entire communicative campaign. The used method is a semiotic analysis which offers insights via description and interpretation of the particular encoded signs. The main focus is concentrating on the camera take and cuts, graphics, colour, characters and the entire mythologization process.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html