Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv rodinného prostředí na mediální gramotnost dítěte
Thesis title in Czech: Vliv rodinného prostředí na mediální gramotnost dítěte
Thesis title in English: The Influence of Family Background on a Child’s Media Literacy
Key words: mediální gramotnost, mediální výchova v rodině
English key words: media literacy, parental mediation
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Programme SHV - Social Sciences Module (24-SM)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Ondřej Špaček, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.02.2011
Date of assignment: 18.02.2011
Date of electronic submission:16.09.2011
Date of proceeded defence: 20.10.2011
Course: Thesis Defence (YAK47005)
Opponents: Mgr. Tomáš Holeček, Ph.D.
 
 
 
References
Jirák, J.; Wolák, R.: Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání, Praha: Radioservis, 2007
Potter, J. W.: Media literacy, London : Sage Publications, 2001
Niklesová, E.: Teorie a východiska současné mediální výchovy, České Budějovice: JU 2007
Silverblatt, A.: Media literacy: keys to interpreting media messages, Westport : Praeger, 2001
Preliminary scope of work
Projekt sociologického výzkumu s cílem zjistit, jak faktory rodinného prostředí ovlivňují mediální gramotnost dítěte (zejména jeho schopnost kriticky interpretovat mediální sdělení). V teoretické rovině se práce zaměřuje na problematiku mediální výchovy v rodině, těžištěm empirické části je dotazníkové šetření mezi žáky několika pražských základních škol a víceletých gymnázií.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html