Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Psychologické aspekty kyberšikany
Thesis title in Czech: Psychologické aspekty kyberšikany
Thesis title in English: Psychological aspects of cyberbullying
Key words: šikana, kyberšikana, informační a komunikační technologie, internet, děti, škola, školní psychologie, pocity obětí
English key words: bullying, cyberbullying, information and communication technologies, internet, children, school, school psychology, feelings of victims
Academic year of topic announcement: 2005/2006
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.01.2011
Date of assignment: 04.01.2011
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 13.09.2011 13:45
Date of electronic submission:28.07.2011
Date of proceeded defence: 13.09.2011
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Guidelines
Autor se v diplomové práci zaměří na šikanu v kontextu moderních technologií (internet, mobilní telefon atp.). Diplomová práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část.
Teoretická část bude sestávat z přehledové studie na téma šikana s důrazem na aktuální témata v této oblasti. Bude zahrnuta problematika kyberprostoru a dalších fenoménů moderních komunikačních technologií. Vyústěním teoretické části bude propojení těchto dvou částí a shrnutí dosavadních poznatků o jevu kyberšikana.
V praktické části autor provede výzkum v oblasti sociálně patologických jevů v prostředí elektronické komunikace se zaměřením na výskyt kyberšikany. Výzkum bude realizovat ve školním prostředí.
References
GAJDOŠOVÁ, E., HERÉNYIOVÁ, G. 2006. Rozvíjení emoční inteligence žáků: Prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícícmi. Praha: Portál, 2006. 324 s. ISBN 80-7367-115-8.
KOLÁŘ, M. 2001. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. 255 s. ISBN 80-7178-513-X.
ORPINAS, P. 2006. Bullying prevention : creating a positive school climate and developing social competence. Washington: Washington American Psychological Association, 2006. 293 p.
ŠMAHEL, D. 2003. Psychologie a internet : děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003. 158 s. Psychologická setkávání; sv. 6. ISBN 80-7254-360-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html