Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Thesis title in Czech: | Začínající učitel na 1.stupni ZŠ |
---|---|
Thesis title in English: | Beginning Teacher at the first grade of primary school |
Key words: | začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesní kompetence |
English key words: | beginning teacher,supervising teacher, class teacher, educate teachers, professional competences |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Supervisor: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 23.11.2010 |
Date of assignment: | 23.11.2010 |
Date and time of defence: | 22.05.2012 00:00 |
Date of electronic submission: | 08.03.2012 |
Date of proceeded defence: | 22.05.2012 |
Course: | Diploma Thesis (OSZD001) |
Opponents: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Guidelines |
Teoreticko - empirický charakter práce.
Cíl: Na základě odborné literatury a empirického výzkumu analyzovat problémy začínajících učitelů na 1.stupni ZŠ ve výuce, ve spolupráci s rodiči žáků a s kolegy v týmu základní školy. Zmapovat profesní prostředí začínajícího učitele. |
References |
DVOŘÁČEK, J.; SPILKOVÁ, V. K pojetí přípravy učitelů školy prvního stupně.
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. PODLAHOVÁ, L.Ze studenta učitelem: student, praktikant, začínající učitel. SPILKOVÁ, V. Současné problémy vzdělávání učitelů. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. SPILKOVÁ, V.; VAŠUTOVÁ, J. Učitelská profese v měnících se požadavcích doby. KASÁČOVÁ, B.; KOSOVÁ, B.; PAVLOV, I.; PUPALA, B.; VALICA, M. Profesný rozvoj učiteĺa. |
Preliminary scope of work |
Teoretická část: začínající učitel, jeho kompetence okruhy problémů po nástupu do praxe, podpora ze strany školy, uvádějící učitel, profesní prostředí ve škole - vztahy na pracovišti, požadavky na profesní kompetence přesahující výuku, péče o třídní klima, standardy profese, profesní etika.
Výzkumná část: zmapování problémů současných začínajících učitelů (dotazník, rozhovor, pozorování), zmapování význanmných událostí v profesním vývoji učitelů (kazuistika, případně akční výzkum. |