Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Thesis title in Czech: Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Thesis title in English: Beginning Teacher at the first grade of primary school
Key words: začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesní kompetence
English key words: beginning teacher,supervising teacher, class teacher, educate teachers, professional competences
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Supervisor: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 23.11.2010
Date of assignment: 23.11.2010
Date and time of defence: 22.05.2012 00:00
Date of electronic submission:08.03.2012
Date of proceeded defence: 22.05.2012
Course: Diploma Thesis (OSZD001)
Opponents: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Teoreticko - empirický charakter práce.

Cíl: Na základě odborné literatury a empirického výzkumu analyzovat problémy začínajících učitelů na 1.stupni ZŠ ve výuce, ve spolupráci s rodiči žáků a s kolegy v týmu základní školy. Zmapovat profesní prostředí začínajícího učitele.


References
DVOŘÁČEK, J.; SPILKOVÁ, V. K pojetí přípravy učitelů školy prvního stupně.
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele.
PODLAHOVÁ, L.Ze studenta učitelem: student, praktikant, začínající učitel.
SPILKOVÁ, V. Současné problémy vzdělávání učitelů.
ŠIMONÍK, O. Začínající učitel.
SPILKOVÁ, V.; VAŠUTOVÁ, J. Učitelská profese v měnících se požadavcích doby.
KASÁČOVÁ, B.; KOSOVÁ, B.; PAVLOV, I.; PUPALA, B.; VALICA, M. Profesný rozvoj učiteĺa.
Preliminary scope of work
Teoretická část: začínající učitel, jeho kompetence okruhy problémů po nástupu do praxe, podpora ze strany školy, uvádějící učitel, profesní prostředí ve škole - vztahy na pracovišti, požadavky na profesní kompetence přesahující výuku, péče o třídní klima, standardy profese, profesní etika.

Výzkumná část: zmapování problémů současných začínajících učitelů (dotazník, rozhovor, pozorování), zmapování význanmných událostí v profesním vývoji učitelů (kazuistika, případně akční výzkum.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html