Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Analýza projektu MF DNES: studenti čtou a píší noviny
Thesis title in Czech: Analýza projektu MF DNES: studenti čtou a píší noviny
Thesis title in English: The Analysis of MF DNES´s Project: Students Read and Write Newspaper
Key words: Mediální gramotnost, mediální výchova, produkční přístup, learning by doing, průřezové téma, Rámcový vzdělávací program
English key words: Media literacy, media education, production approach, learning by doing, cross-cutting topic, Curriculum Framework
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: PhDr. Mgr. Hana Sládková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 29.11.2010
Date of assignment: 29.06.2011
Date and time of defence: 17.06.2014 00:00
Venue of defence: FSV Praha 1.
Date of electronic submission:16.05.2014
Date of proceeded defence: 17.06.2014
Opponents: PhDr. Lenka Lysoňková
 
 
 
URKUND check:
Preliminary scope of work
Práce bude vedena jako analýza konkrétního projektu mediální organizace na podporu rozvoje mediální gramotnosti (dále MG). Cílem teoretické části práce je nastínit situaci v oblasti mediálního vzdělávání u nás. Dále se zmíním o přístupech k rozvíjení mediální výchovy (s důrazem na dovednostní přístup) a pokusím se popsat podobné zahraniční projekty, čímž zasadím projekt MF DNES do mezinárodního kontextu. V druhé části práce popíši vznik a deklarovaný záměr projektu, dále provedu analýzu témat, ale i výstupů projektu. Připojím diskusi nad tím, do jaké míry projekt přispívá k rozvoji MG a jakým dílem může být marketingovým nástrojem vydavatele. Praktickou část práce doplním rozhovory s organizátory i účastníky projektu.
Preliminary scope of work in English
The thesis will analyze the specific project designed to promote the media literacy and which is led by commercial publisher of printed journal. The main goal of the theoretical part is to define the situation of media literacy in the Czech Republic. I will mention the approaches in the development of media education (the production approach will be looked at in detail) and I will try to describe similar abroad projects, which will put the project into an international context. In the second part I will explain the project itself, as well as its stated intention. I will analyze the themes, as well as the outcomes of the project. Finally, I will supply an interview with secondary school teachers and students, who were involved in the project.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html