Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Možnosti komunikace dětí s dětskou mozkovou obrnou
Thesis title in Czech: Možnosti komunikace dětí s dětskou mozkovou obrnou
Thesis title in English: Communication Possibilities of Children with Infantile Cerebral Palsy
Key words: komunikace, narušená komunikační schopnost, dětská mozková obrna, mentální postižení, tělesné postižení, kombinované postižení, neverbální komunikace, alternativní a augmentativní komunikace
English key words: communication, impaired communication ability, infantile cerebral palsy, mental disability, physical disability, combined disability, non-verbal communication, alternative and augmentative communication
Academic year of topic announcement: 2006/2007
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 16.11.2010
Date of assignment: 16.11.2010
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 16.09.2013 00:00
Date of electronic submission:26.08.2013
Date of proceeded defence: 16.09.2013
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1. Teoretická část: Na základě prostudované odborné literatury diplomantka vyloží specifické možnosti komunikace osob s diagnózou dětské mozkové obrny. Zaměří se především na metody alternativní a augmentativní komunikace.
2. Empirická část: Diplomantka podrobně popíše verbální a neverbální prostředky, které užívají děti s diagnózou dětské mozkové obrny, jejich významy a funkce. Vyloží rozvoj komunikačních dovedností u dětí, kterým je soustavně poskytována logopedická péče.
References
AKMAJIAN, A. a kol.: Linguistics. An introduction to language and communication. MIT Press 1997 (9. a 12. kapitola)
DOHERTY-SNEDDON, Gwyneth. Neverbální komunikace dětí: jak porozumět dítěti z jeho gest a mimiky. Praha: Portál, 2005. 198 s. ISBN 80-7367-043-7.
JANOVCOVÁ, Zora. Alternativní a augmentativní komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003. ISBN 80-210-3204-9.
KÁBELE, František: Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s dětskou mozkovou obrnou. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 173 s.
KLENKOVÁ, Jiřina. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. 128 s. ISBN 80-85931-91-5.
KRAUS, Josef a kol. Dětská mozková obrna. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 348 s. ISBN 80-247-1018-8.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak si navzájem lépe porozumíme: kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha: Svoboda, 1988. 240 s.
KUBOVÁ, Libuše. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených. Praha: TECH-MARKET, 1996. 80 s. ISBN 80-902134-1-3.
ŠKODOVÁ, Eva; JEDLIČKA, Ivan a kol. Klinická logopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 616 s. ISBN 80-7178-546.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html