Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Distribuovaný výpočet ray tracingu s využitím GPU
Thesis title in Czech: Distribuovaný výpočet ray tracingu s využitím GPU
Thesis title in English: Distributed computation of ray tracing based on GPU
Key words: gpu, ray tracing, distributed computing
English key words: gpu, ray tracing, distributed computing
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Distributed and Dependable Systems (32-KDSS)
Supervisor: RNDr. Michal Malohlava, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 15.11.2010
Date of assignment: 15.11.2010
Guidelines
Úkolem práce je vytvořit server-client aplikaci umožňující distribuovaný výpočet ray-tracingu za použití GPU (graphical processing unit). Server bude poskytovat rozhranní, které umožní načtení a rozdělení úlohy ray-tracingu na části. Ty zašle na vypracování klientům. Klienti mají za úkol vypočítat danou část úlohy na GPU zařízení, a odešlou zpět serveru, který seskládá jednotlivé části řešení do výsledného celku.

Pro implementaci aplikace bude použit programovací jazyk C# a platforma Windows.
References
[1] M. Christen: "Ray Tracing on GPU", master thesis, http://www.clockworkcoders.com/oglsl/rt/ 2004.

[2] J. Günther, S. Popov, H-P. Seidel, P. Slusallek: "Realtime Ray Tracing on GPU with BVH-based Packet Traversal", 2007.

[3] The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics.

[4] OpenCL Programming Guide for thr CUDA Architecture, available online http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_1/toolkit/docs/NVIDIA_OpenCL_ProgrammingGuide.pdf

[5] NVIDIA CUDA C Programming Guide, available online http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_1/toolkit/docs/NVIDIA_CUDA_C_ProgrammingGuide_3.1.pdf

[6] B. Freisleben, D. Hartmann, T. Kielmann: "Parallel Raytracing: A Case Study on Partitioning and Scheduling on Workstation Clusters", 1997.

[7] A.Watt, M. Watt: "Advanced animation and Rendering Techniques", 1992.

[8] Andrew S. Glassner: "An introduction to ray tracing", 1989.

[9] P. Shirley, C. Wang: "Distribution Ray Tracing Theory and Practice", available online http://www.cs.utah.edu/~shirley/papers/rw92.pdf

[10] MSDN - Microsoft Developer Network

[11] A. R. Gregory: "Foundations of Multithreaded, Parallel, and Distributed Programming", 2000.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html