Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 381)
Thesis details
   Login via CAS
Sociální pluginy: historie a využití
Thesis title in Czech: Sociální pluginy: historie a využití
Thesis title in English: Social plugins: history and usage
Key words: sociální pluginy, like tlačítko, sdílení informací na internetu, sociální sítě, sociální media, Facebook, Delicious, web, internet, webová analytika, návštěvnost webu, webové služby
English key words: social plugins, like button, information sharing on the internet, social sites, social media, Facebook, Delicious, web, internet, web analytics, website traffic, web services
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 31.10.2010
Date of assignment: 31.10.2010
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 06.06.2011 00:00
Date of electronic submission:04.05.2011
Date of proceeded defence: 06.06.2011
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Adam Zbiejczuk
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je představit rozmach v užívání sociálních pluginů, které slouží k propojování a sdílení informací napříč internetem, nejčastěji v rámci sociálních sítí. Diplomová práce má za úkol rovněž rozebrat přínos sociálních pluginů z pohledu uživatele i majitele webu a to za pomoci uživatelského průzkumu a analýzy webu.
1. Vymezení pojmu "sociální plugin" a typy sociálních pluginů
2. Praktické využití sociálních pluginů na internetu - přínos a další potenciál z pohledu majitele webu
3. Dopady sociálních pluginů na komunikaci a význam pluginů pro uživatele
4. Průzkum: ochota uživatelů internetu sdílet osobní informace
5. Analýza: úspěšnost jednotlivých sociálních pluginů
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
QUALMAN, Erik. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. 1. vyd. New Jersey : Wiley, 2009. 320 s. ISBN 0470638842.
SAFKO, Lon. The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. New Jersey : Wiley, 2010. 771 s. ISBN 0470623977.
Facebook developers [online]. 2010 [cit. 2010-10-10]. Dostupné z WWW: .
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html