Mediální reflexe negativní předvolební kampaně do PSČR v letech 2002,2006 a 2010
| Thesis title in Czech: | Mediální reflexe negativní předvolební kampaně do PSČR v letech 2002,2006 a 2010 |
|---|---|
| Thesis title in English: | Media reflection of negative parliamentary election campaign in 2002,2006 and 2010 |
| Key words: | Média, politika, politický marketing, negativní politický marketing, volební kampaň, volby, kvantitativní výzkum |
| English key words: | Media, politics, political marketing, negative political marketing, election campaign, elections, quantitative analysis |
| Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
| Thesis type: | diploma thesis |
| Thesis language: | čeština |
| Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
| Supervisor: | PhDr. Jan Křeček, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned by the advisor |
| Date of registration: | 19.10.2010 |
| Date of assignment: | 19.10.2010 |
| Date and time of defence: | 20.06.2011 00:00 |
| Venue of defence: | FSV Praha 1. |
| Date of electronic submission: | 19.05.2011 |
| Date of proceeded defence: | 20.06.2011 |
| Opponents: | Mgr. Markéta Štechová |
| References |
| BALÍK, Stanislav, et al. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2010. 279 s.
ČALOUD, Dalibor. Volby do poslanecké sněmovny v roce 2006. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2006. 219 s. BRADOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008. 134 s. HALLIN, Daniel; MANCINI, Paolo. Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Praha: Portál, 2008. 367 s. JABLOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno: Barrister & Principal, 2006. 203 s. JIRÁK, Jan; ŘÍCHOVÁ, Blanka. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000. 163 s. LINEK, Lukáš. Volby do poslanecké sněmovny 2002. Praha: Sociologický ústav Akademie věd České republiky, 2003. 264 s. MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: Volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 174 s. PISTULKOVÁ, Petra. Politický marketing v primárních volbách Demokratické strany 2008. Praha, 2009. 50 s. Bakalářská práce. VŠE. ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 2007. 142 s. |
| Preliminary scope of work |
| Diplomová práce se zaměřuje na mediální reflexi negativní předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny ČR v letech 2002, 2006 a 2010. Hlavním cílem práce je zjistit, zda média ve vymezených obdobích reflektovala příklon českých politických stran k negativnímu politickému marketingu tak, jak ho popisují čeští politologové. |
| Preliminary scope of work in English |
| Diploma thesis focuses on media reflection of negative Czech parliamentary election campaign in 2002, 2006 and 2010. The main goal of this thesis is to find out, whether media did reflect at the time the use of negative political marketing by Czech political parties in the way Czech political scientists describe it. |
- assigned by the advisor