Využití médií pro tvorbu mediálního obrazu Jaromíra Nohavici
Thesis title in Czech: | Využití médií pro tvorbu mediálního obrazu Jaromíra Nohavici |
---|---|
Thesis title in English: | The Use of Media to Create a Media Image of Jaromír Nohavica |
Key words: | public relations, osobnostní public relations, osobnostní marketing, mediální komunikace, marketingová komunikace, Jaromír Nohavica |
English key words: | public relations, personal public relations, personal marketing, media communication, marketing communication, Jaromir Nohavica |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
Supervisor: | Mgr. Daniel Köppl |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 14.10.2010 |
Date of assignment: | 21.10.2010 |
Date and time of defence: | 15.06.2011 00:00 |
Venue of defence: | FSV Praha |
Date of electronic submission: | 19.05.2011 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2011 |
Opponents: | Mgr. Markéta Štechová |
References |
DOLEŽAL, Michael. Public relations a veřejné mínění. Vydání první. Brno : Masarykova univerzita, 2005. 86 s. ISBN 80-210-3658-3.
HEATH, Robert Lawrence. Handbook of public relations. Thousand Oaks : SAGE, 2001. 802 s. ISBN 9780761912866. JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost : stručný úvod do studia médií. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. 208 s. ISBN 978-80-7367-287-4. L'ETANG, Jacquie. Public Relations : Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Vydání první. Praha : Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7. NĚMEC, Petr. Public relations : Praxe komunikace s veřejností. Vydání 1. Praha : Management Press, 1996. 166 s. ISBN 80-85943-20-4. RAUVOLF, Josef. Hledání Jaromíra Nohavici. Řitka : Daranus, 2007. 351 s. ISBN 978-80-86983-25-7. REIN, Irving J.; KOTLER, Philip; HAMLIN, Michael; STOLLER, Martin. High Visibility : Transforming Your Personal and Professional Brand. no. 3. New York : The McGraw-Hill Companies, Inc., 2005. 366 s. ISBN 0-07-145680-5. SILVERMAN, George. The Secrets of Word-of-Mouth Marketing : How to Trigger Exponential Sales Through Runaway Word of Mouth. New York : AMACOM, 2001. 258 s. ISBN 0814470726. SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. První vydání. Praha : Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8. |
Preliminary scope of work |
Využití médií k tvorbě osobnostního PR, identifikace mechanismů, díky nimž se známá osobnost (v tomto případě zpěvák Jaromír Nohavica) dostává do povědomí jako ten, za koho chce, aby ho veřejnost měla, porovnání vlastní reprezentace s tím, jak se o něm vyjadřují média. Cílem práce je charakteristika postupů k vytvoření mediálního obrazu osobnosti, jejich výsledky a případné vedlejší účinky. |
Preliminary scope of work in English |
The use of the media to create personal PR, identification of mechanisms through which a well-known figure (in this case singer Jaromír Nohavica) enters consciousness the way he wants to be perceived by the public, comparison of his own presentation to what how media reflect him. The goal is to create characteristics of the processes of media creation, their results and possible side effects. |