Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Využití médií pro tvorbu mediálního obrazu Jaromíra Nohavici
Thesis title in Czech: Využití médií pro tvorbu mediálního obrazu Jaromíra Nohavici
Thesis title in English: The Use of Media to Create a Media Image of Jaromír Nohavica
Key words: public relations, osobnostní public relations, osobnostní marketing, mediální komunikace, marketingová komunikace, Jaromír Nohavica
English key words: public relations, personal public relations, personal marketing, media communication, marketing communication, Jaromir Nohavica
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Media Studies (23-KMS)
Supervisor: Mgr. Daniel Köppl
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 14.10.2010
Date of assignment: 21.10.2010
Date and time of defence: 15.06.2011 00:00
Venue of defence: FSV Praha
Date of electronic submission:19.05.2011
Date of proceeded defence: 15.06.2011
Opponents: Mgr. Markéta Štechová
 
 
 
References
DOLEŽAL, Michael. Public relations a veřejné mínění. Vydání první. Brno : Masarykova univerzita, 2005. 86 s. ISBN 80-210-3658-3.

HEATH, Robert Lawrence. Handbook of public relations. Thousand Oaks : SAGE, 2001. 802 s. ISBN 9780761912866.

JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost : stručný úvod do studia médií. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. 208 s. ISBN 978-80-7367-287-4.

L'ETANG, Jacquie. Public Relations : Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Vydání první. Praha : Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7.


NĚMEC, Petr. Public relations : Praxe komunikace s veřejností. Vydání 1. Praha : Management Press, 1996. 166 s. ISBN 80-85943-20-4.

RAUVOLF, Josef. Hledání Jaromíra Nohavici. Řitka : Daranus, 2007. 351 s. ISBN 978-80-86983-25-7.

REIN, Irving J.; KOTLER, Philip; HAMLIN, Michael; STOLLER, Martin. High Visibility : Transforming Your Personal and Professional Brand. no. 3. New York : The McGraw-Hill Companies, Inc., 2005. 366 s. ISBN 0-07-145680-5.

SILVERMAN, George. The Secrets of Word-of-Mouth Marketing : How to Trigger Exponential Sales Through Runaway Word of Mouth. New York : AMACOM, 2001. 258 s. ISBN 0814470726.

SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. První vydání. Praha : Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8.
Preliminary scope of work
Využití médií k tvorbě osobnostního PR, identifikace mechanismů, díky nimž se známá osobnost (v tomto případě zpěvák Jaromír Nohavica) dostává do povědomí jako ten, za koho chce, aby ho veřejnost měla, porovnání vlastní reprezentace s tím, jak se o něm vyjadřují média. Cílem práce je charakteristika postupů k vytvoření mediálního obrazu osobnosti, jejich výsledky a případné vedlejší účinky.
Preliminary scope of work in English
The use of the media to create personal PR, identification of mechanisms through which a well-known figure (in this case singer Jaromír Nohavica) enters consciousness the way he wants to be perceived by the public, comparison of his own presentation to what how media reflect him. The goal is to create characteristics of the processes of media creation, their results and possible side effects.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html