Vztah učitel a žák ve výuce náboženství a katechezi
Thesis title in Czech: | Vztah učitel a žák ve výuce náboženství a katechezi |
---|---|
Thesis title in English: | Teacher-Pupil Relation in Religious Education and Catechesis |
Key words: | katecheze, katecheta, výuka náboženství, učitel, žák, vztah |
English key words: | catechesis, catechist, religious education, teacher, pupil, relation |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Pastoral Theology and Law Sciences (26-KPAO) |
Supervisor: | Dr. Vojtěch Eliáš |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 29.06.2010 |
Date of assignment: | 26.04.2011 |
Date and time of defence: | 13.06.2011 08:30 |
Date of electronic submission: | 26.04.2011 |
Date of submission of printed version: | 26.04.2011 |
Date of proceeded defence: | 13.06.2011 |
Opponents: | ThLic. Mariusz Gerard Kuźniar, Th.D. |
Guidelines |
1. Prozkoumejte úskalí i výhody profesního vztahu učitel - žák z různých hledisek.
2. Ukažte, jaké jsou zvláštnosti a nároky na tento vztah kladené při výuce náboženství a katechezi. 3. Zabývejte se ideálem tohoto vztahu i možnostmi selhání, případně možné nápravy. |
References |
KONGREGACE PRO KLÉRUS.Všeobecné direktorium pro katechezi. Praha: ČBK, 1998.
ČESKÁ BISKUPSKÁ KONFERENCE, Osnovy k výuce náboženské výchovy římskokatolické církve v 1.-9.ročníku základní školy, Praha: ČBK, 2004. ČESKÁ BISKUPSKÁ KONFERENCE. Etický kodex křesťanského učitele. Praha: ČBK,2005. OPATRNÝ, A. Pastorace v postmoderní společnosti. Kostelní Vydří: 2001. ALBERICH, E., DŘÍMAL, L. Katechetika. Praha: Portál,2008. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. ČÁP, J; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. KYRIACOU,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál,1996. |
Preliminary scope of work |
1. Výchovně - vzdělávací proces z hlediska vztahu mezi učitelem a žákem: tradiční a moderní pojetí
2. Vztah učitel a žák z hlediska pedagogického, psychologického a etického 3. Rizika vyplývající ze vztahu učitel a žák 4. Výuka náboženství - charakteristika 5. Specifika vztahu učitele a žáka vyplývající ze zvláštností výuky náboženství (z cílů, obsahu a formy) 6. Katecheze - charakteristika 7. Specifika vztahu katechety a katechizovaného vyplývající z povahy, cílů a formy katecheze |
Preliminary scope of work in English |
1st Explore the benefits and pitfalls of teacher - pupil professional relationship from different perspectives.
2nd Show those special features and demands placed on that relationship in the teaching of religion and catechesis. 3rd Address the ideals of this relationship and the possibility of failure, or possible remedies. |