Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Marketingový výzkum nákupního chování cílové skupiny pro společnost Nike
Thesis title in Czech: Marketingový výzkum nákupního chování cílové skupiny pro společnost Nike
Thesis title in English: Marketing research of the purchasing behavior of the target group for Nike
Key words: nákupní chování, průzkum trhu, chování spotřebitele, dotazník, sportovní oblečení a obuv, Nike
English key words: customer buying behavior, market research, consumer´s behavior, questionnaire, sport wear and shoes, Nike
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 29.06.2010
Date of assignment: 11.04.2011
Date and time of defence: 11.05.2011 13:00
Venue of defence: FTVS UK, U11
Date of electronic submission:15.04.2011
Date of submission of printed version:15.04.2011
Date of proceeded defence: 11.05.2011
Opponents: Mgr. Gabriela Hrubá
 
 
 
References
1) BÁRTA, V., Výzkum trhu. Praha: 1. vyd. Merkur, 1981 in KOZEL, R. a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. 459 s. ISBN 80-247-0966-X
2) BÁRTA, V. – BÁRTOVÁ, H., Výzkum trhu a chování spotřebitele. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 1993. 72 s. ISBN 80-7079-148-9.
3) ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1.vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-736-150-9.
4) ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. Praha: East West Publishing Company a East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5.
5) ČÁSLAVOVÁ, E. Marketing. (přednáška) Praha: FTVS UK, 10. 12. 2010
6) DVOŘÁKOVÁ, Š. Marketing in sport. Brno: Paido, 2004. 62 s. ISBN 80-7315-0964.
7) DVOŘÁKOVÁ, Š. Sportovní marketing. Brno: Vydavatelství Masarykovy Univerzity, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9
8) FORET, M. Marketingová komunikace. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2006. 464 s. ISBN 80-251-1041-9
9) FORET, M. Marketingový průzkum. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
10) FREY, P. Marketingová komunikace. 1.vyd. Praha: Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
11) HAGUE, P. Průzkum trhu. Brno: Comuter Press, 2003. 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
12) HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada Publishing, 1992. 365 s. ISBN 80-85424-83-5.
13) KOTLER, P. - ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
14) KOTLER, P. - TRIAS DE BES, F. Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing, 200 s. ISBN 80-247-0921-X
15) KOTLER, P., et. al. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2
16) KOZEL, R. a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X
17) McCARTHY, E.J. - PERREAULT, Jr., W.D.: Basic Marketing. 12. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 833s.
18) MULLIN, B.J. - HARDY, S. - SUTTON, W.A. Sport marketing. Champaign: Human Kinetics, 2000, 441p. ISBN 0-88011-877-6.
19) MOZGA, J. – VÍTEK, M. Marketingový výzkum. 1 vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. 215 s. ISBN 80-7041-471-5.
20) PŘIBOVÁ, M. Marketingový výzkum v praxi. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 238 s. ISBN 80-7169-299-9.
21) VYSEKALOVÁ, J. Reklama. 2. aktualit. a rozš. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2.

Preliminary scope of work
Smyslem práce je co nejlépe poznat spotřebitelské preference cílové skupiny a navrhnout nové propagační nástroje a stimuly pro zlepšení komunikace mezi firmou Nike a jejími zákaznicemi.
Preliminary scope of work in English
The aim of the paper is to recognize preferences of the consumers from the target group and to propose new marketing tools and incentives to Nike company resulting in the improvement of communication between the company its customers.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html