Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití PR při prezentaci značky v oblasti doplňků výživy
Thesis title in Czech: Využití PR při prezentaci značky v oblasti doplňků výživy
Thesis title in English: A Presentation of brand in the nutritional supplements area by using PR article
Key words: Značka, public relations, propagace, PR článek
English key words: Brand, Public relations, advertising,PR article
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 23.06.2010
Date of assignment: 24.08.2011
Date and time of defence: 01.09.2011 15:10
Venue of defence: FTVS UK
Date of electronic submission:26.08.2011
Date of submission of printed version:25.08.2011
Date of proceeded defence: 01.09.2011
Opponents: Mgr. Xénie Křížová
 
 
 
Preliminary scope of work
Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části – teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje pojem značka a popisuje její hodnotu a přínos. V dalších kapitolách teoretické části jsou vymezeny pojmy sportovní marketing, sportovní reklama a public relations. Součástí této části práce je také charakteristika sdělovacích prostředků a způsobů komunikace s nimi. Praktická část se zabývá charakteristikou značky NUTREND a obsahuje také SWOT analýzu. Klíčovou částí praktické části je analýza PR činnosti společnosti, její porovnání s konkurenčními společnostmi v oboru a popis tvorby PR článku pro prezentaci značky.Cílem práce je zhodnotit přínos PR aktivit a PR článku pro prezentaci značky a předložit návrhy pro zefektivnění komunikace se sdělovacími prostředky za účelem vytvoření pozitivní image značky.
Preliminary scope of work in English
The bachelor thesis is divided into two parts – a theoretical part and a practical part. In the theoretical part is definition of the concept of brand and it also describes its values and benefits. There are definitions of sports marketing, sports advertising and public relations in other parts of the theoretical part. The theoretical part also contains characteristics of media and the ways of communication with them. The practical part deals with characteristics of the NUTREND brand and SWOT analysis as well. Key topic of the practical part is an analysis of PR activities of the company and its competition and also description of using PR article for its presentation. The goal of the work is an analysis of the PR activities benefits for the brand presentation and also to submit some proposals to make the communication with media more effective for creating a positive brand image.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html