Simulace davu
Thesis title in Czech: | Simulace davu |
---|---|
Thesis title in English: | Crowd simulation |
Key words: | simulace davu, davy, autonomní agenti, hledání cest |
English key words: | crowd simulation, crowds, autonomous agents, pathfinding |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Josef Pelikán |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.04.2010 |
Date of assignment: | 07.04.2010 |
Date and time of defence: | 07.09.2011 09:00 |
Date of electronic submission: | 04.08.2011 |
Date of submission of printed version: | 05.08.2011 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2011 |
Opponents: | RNDr. Jan Horáček, Ph.D. |
Guidelines |
Navrhnout a implementovat systém, který bude simulovat pohyb davu v geometricky jednoduchém prostředí. Cílem je vyzkoušet algoritmy založené na autonomním plánování cesty jednotlivými agenty a vyhodnotit jejich chování v závislosti na vstupních parametrech (hustota jedinců, geometrická složitost, jednotlivé parametry simulačního modelu jedince).
Podle možnosti navrhnout systém obecně s možností dodatečně přidávat různé další simulační algoritmy. Visualizační část projektu může být řešena poměrně jednoduše s pomocí nějaké klasické 3D knihovny, OpenGL, Direct3D nebo na vyšší úrovni např. OpenSceneGraph. Data o scéně i parametrech simulované množiny agentů by se měla načítat z vstupních souborů, aby bylo možné provádět hromadné dávkové experimenty bez dohledu uživatele. Řešitel by měl přiložit několik různých studií dokazujících použitelnost jím předložené implementace. Experminentální aplikaci je potřeba dobře dokumentovat a podrobně popsat všechny netriviální použité algoritmy a datové struktury, jakož i konceptuální návrh systému (základní objekty simulace, modularita návrhu, apod.). |
References |
- Daniel Thalmann and Soraia Raupp Musse: Crowd Simulation, Springer, 2007
- Craig W. Reynolds: Flocks, herds, and schools: A distributed behavioral model. In Computer Graphics, pages 25-34, 1987 - Franco Tecchia, Cline Loscos, Ruth Conroy, and Yiorgos Chrysanthou: Agent behaviour simulator: a platform for urban behaviour development, In GTEC2001, pages 17-21, 2001 - knihovna OpenSceneGraph, viz http://www.openscenegraph.org/projects/osg |