Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Simulace davu
Thesis title in Czech: Simulace davu
Thesis title in English: Crowd simulation
Key words: simulace davu, davy, autonomní agenti, hledání cest
English key words: crowd simulation, crowds, autonomous agents, pathfinding
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Josef Pelikán
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.04.2010
Date of assignment: 07.04.2010
Date and time of defence: 07.09.2011 09:00
Date of electronic submission:04.08.2011
Date of submission of printed version:05.08.2011
Date of proceeded defence: 07.09.2011
Opponents: RNDr. Jan Horáček, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Navrhnout a implementovat systém, který bude simulovat pohyb davu v geometricky jednoduchém prostředí. Cílem je vyzkoušet algoritmy založené na autonomním plánování cesty jednotlivými agenty a vyhodnotit jejich chování v závislosti na vstupních parametrech (hustota jedinců, geometrická složitost, jednotlivé parametry simulačního modelu jedince).

Podle možnosti navrhnout systém obecně s možností dodatečně přidávat různé další simulační algoritmy. Visualizační část projektu může být řešena poměrně jednoduše s pomocí nějaké klasické 3D knihovny, OpenGL, Direct3D nebo na vyšší úrovni např. OpenSceneGraph. Data o scéně i parametrech simulované množiny agentů by se měla načítat z vstupních souborů, aby bylo možné provádět hromadné dávkové experimenty bez dohledu uživatele. Řešitel by měl přiložit několik různých studií dokazujících použitelnost jím předložené implementace.

Experminentální aplikaci je potřeba dobře dokumentovat a podrobně popsat všechny netriviální použité algoritmy a datové struktury, jakož i konceptuální návrh systému (základní objekty simulace, modularita návrhu, apod.).
References
- Daniel Thalmann and Soraia Raupp Musse: Crowd Simulation, Springer, 2007

- Craig W. Reynolds: Flocks, herds, and schools: A distributed behavioral model. In Computer Graphics, pages 25-34, 1987

- Franco Tecchia, Cline Loscos, Ruth Conroy, and Yiorgos Chrysanthou: Agent behaviour simulator: a platform for urban behaviour development, In GTEC2001, pages 17-21, 2001

- knihovna OpenSceneGraph, viz http://www.openscenegraph.org/projects/osg
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html