Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Marketingový výzkum cílů firem sponzorujících lední hokej v České republice
Thesis title in Czech: Marketingový výzkum cílů firem sponzorujících lední hokej v České republice
Thesis title in English: Marketing research of goals of corporates providing
sponsorship for ice hockey clubs in the Czech Republic
Academic year of topic announcement: 2007/2008
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Management (51-400110)
Supervisor: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 26.08.2008
Date of assignment: 26.08.2008
Date and time of defence: 10.09.2009 00:00
Date of electronic submission:28.08.2009
Date of submission of printed version:28.08.2009
Date of proceeded defence: 10.09.2009
Opponents: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem marketingových a komunikačních cílů, které podněcují formy k tomu, aby sponzorovaly sport. Předmětem práce je marketingový výzkum firem-obchodních partnerů tří hokejových klubů HC Sparta Praha, HC Slavia Praha a MC Moeller Pardubice a jejich důvodů, proč si vybraly pro sponzorskou činnost sport a specificky lední hokej. Práce bude hledat závislost mezi velikostí firem a marketingovými cíli, které chtějí naplnit prostřednictívm sponzorské činnosti. Vlastním přínosem práce budou doporučení pro sportovní organizace, která by jim měla napomoci zdokonalit nabídku pro budoucí partnery jejich sportu.
Preliminary scope of work in English
This thesis deals with the survey of marketing and communication objectives, that encourage companies to sponsor sport. The concept is marketing research of companies ? business partners of three ice-hockey clubs HC Sparta Praha, HC Slavia Praha and MC Moeller Pardubice and their reasons, why they have chosen sport for sponsorship and specifically ice-hockey. The thesis will search for relation between size of the companies and marketing objectives, that are supposed to be completed through sponsorship. The contribution of this thesis will be recommendations for sport organizations, that could help them to improve offer for future partners of their sport.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html