Uživatelské preference v prostředí webovských služeb
Thesis title in Czech: | Uživatelské preference v prostředí webovských služeb |
---|---|
Thesis title in English: | User preferences in web service environment |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | |
Department: | Department of Software Engineering (32-KSI) |
Supervisor: | prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 09.04.2009 |
Date of assignment: | 09.04.2011 |
Confirmed by Study dept. on: | 03.10.2011 |
Guidelines |
Prvotním cílem diplomové práce bude získat přehled v široké oblasti uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů a webovských služeb. Řešitel implementuje framework použitelný pro webové obchody aslužby, který bude schopen vytvořit individuální profil a také skupiny uživatelů podle jejich preferencí. Framework by měl umožnit lidský přístup i strojový. Uživatele v těchto skupinách budou spojovat jejich společné preference při výběru (různých typů) zboží. Při vyhledávání zboží jim poté bude prioritně nabídnuto zboží, které odpovídá jejich preferencím. Řešení by mělo být založeno na standardech pro webovské služby. |
References |
http://www.w3.org/2002/ws/
Horváth T., Vojtáš Peter: Induction of Fuzzy and Annotated Logic Programs, in Lecture Notes In Computer Science, No. 4455, ILP06 - Revised Selected papers on Inductive Logic Programming, Springer Verlag, pp. 260-274, 2007 Eckhardt Alan, Pokorný J., Vojtáš Peter: A system recommending top-k objects for multiple users preferences, in IEEE Fuzzy systems, 2007 IEEE Conference on Fuzzy Systems, IEEE, pp. 1101-1106, 2007 User Profiling in Personal information agents (2005) Daniela Godoy, et al. http://citeseer.ist.psu.edu/godoy05user.html Bude upřesňováno |
Preliminary scope of work |
Dnešní webové obchody a služby obvykle disponují pouze možností řazení podle jedné uživatelské preference vzestupně či sestupně. Je-li uživatelova preference například střední cena, nebo pokud má více preferencí, které mají různou váhu, nemá možnost vyhledávání v tomto smyslu nijak ovlivnit.
Tato práce má za cíl nejen umožnit uživateli tento dotaz zadat, ale také použít metody učení, aby mu aplikace sama dané nastavení nabídla individuálně a-nebo po jeho zařazení do některé z uživatelských skupin. |