Pražské metro - analýza historické akcesibility obyvatel při využití GIS
Thesis title in Czech: | Pražské metro - analýza historické akcesibility obyvatel při využití GIS |
---|---|
Thesis title in English: | Prague´s Metro - Analysis of Historical Development of Accessibility with the Use of GIS |
Academic year of topic announcement: | 2007/2008 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Applied Geoinformatics and Cartography (31-370) |
Supervisor: | doc. RNDr. Tomáš Hudeček, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.01.2008 |
Date of assignment: | 30.01.2008 |
Date of electronic submission: | 15.09.2008 |
Date of proceeded defence: | 15.09.2008 |
Opponents: | Mgr. Stanislav Grill |
Guidelines |
Cílem bakalářské práce je srovnat a analyzovat časovou dostupnost centra Prahy pomocí systému metra za využití geoinformačních systémů.
Rešeršní část práce bude věnována problematice časové dostupnosti a možnostmi jejího stanovení. Student provede sběr potřebných dat (vymezení centra Prahy, pražská MHD se zaměřením na vývoj a výstavbu metra včetně plánovaných staveb v budoucnu), seznámí se s problematikou síťových analýz a programem ArcGIS 9.2. Výsledkem práce budou mapy s vymezenými zónami časové dostupnosti k relevantnímu časovému okamžiku. Jednotlivé modely dostupnosti budou podrobeny dalším geografickým analýzám a zdůvodněním. V závěru student provede diskuzi nad dalšími možnostmi využití síťových analýz s podobnou problematikou. |
References |
Voženílek, V. (2002): Diplomové práce z geoinformatiky. Olomouc, UP, 61 s.
Voženílek, V. (1999): Aplikovaná kartografie I ? tematické mapy. Olomouc, Vydavatelství UP, 178 s. Hudeček, T. (2008): Akcesibilita mezoregionálních center v ČR (disertační práce). Univerzita Karlova, Praha. Sýkora, L. (2001): Proměny prostorové struktury Prahy v kontextu postkomunistické transformace. In: M. Hampl a kol.: Regionální vývoj: Specifika české transformace, evropská integrace a obecná teorie. Praha, UK, s. 127-169. Golias, J.C. (2002): Analysis of traffic corridor impacts from the introduction of the new Athéna Metro systém. Journal of Transport Geography, 10, č.1 . Elsevier, The Nederlands, s. 91-97. Hine, J., Russel, J. (1993): Traffic barriers and pedestrian crossing behaviour. Journal of Transport Geography, 1, č.2. Elsevier, The Nederlands, s. 230-240. Hodge, D.C. (1997): Accessibility ? related issues. Journal of Transport Geography, 5, č.1. Elsevier, The Nederlands, s. 33-34. Knowles, R.D. (1996): Transport impacts of Greater Manchester´s Metrolink light rail system. Journal of Transport Geography, 4, č.1. Elsevier, The Nederlands, s. 1-14. Nový, V. (1904): Isochronická mapa Čech ? s úvodem o izochronách vůbec. Zeměpisná knihovna, Praha, 31 s. |
Preliminary scope of work |
Analýza časové dostupnosti centra Prahy pomocí páteřní kolejové dopravy pražské MHD (metro a tramvaje) s důrazem na vývoj metra, včetně plánovaných staveb v budoucnu - pomocí softwaru ArcGIS 9.2. Jednotlivé modely dostupnosti jsou základem pro další geografické analýzy. |