Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Pražské metro - analýza historické akcesibility obyvatel při využití GIS
Thesis title in Czech: Pražské metro - analýza historické akcesibility obyvatel při využití GIS
Thesis title in English: Prague´s Metro - Analysis of Historical Development of Accessibility with the Use of GIS
Academic year of topic announcement: 2007/2008
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Applied Geoinformatics and Cartography (31-370)
Supervisor: doc. RNDr. Tomáš Hudeček, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.01.2008
Date of assignment: 30.01.2008
Date of electronic submission:15.09.2008
Date of proceeded defence: 15.09.2008
Opponents: Mgr. Stanislav Grill
 
 
 
Guidelines
Cílem bakalářské práce je srovnat a analyzovat časovou dostupnost centra Prahy pomocí systému metra za využití geoinformačních systémů.
Rešeršní část práce bude věnována problematice časové dostupnosti a možnostmi jejího stanovení. Student provede sběr potřebných dat (vymezení centra Prahy, pražská MHD se zaměřením na vývoj a výstavbu metra včetně plánovaných staveb v budoucnu), seznámí se s problematikou síťových analýz a programem ArcGIS 9.2.
Výsledkem práce budou mapy s vymezenými zónami časové dostupnosti k relevantnímu časovému okamžiku. Jednotlivé modely dostupnosti budou podrobeny dalším geografickým analýzám a zdůvodněním.
V závěru student provede diskuzi nad dalšími možnostmi využití síťových analýz s podobnou problematikou.
References
Voženílek, V. (2002): Diplomové práce z geoinformatiky. Olomouc, UP, 61 s.
Voženílek, V. (1999): Aplikovaná kartografie I ? tematické mapy. Olomouc, Vydavatelství UP, 178 s.
Hudeček, T. (2008): Akcesibilita mezoregionálních center v ČR (disertační práce). Univerzita Karlova, Praha.
Sýkora, L. (2001): Proměny prostorové struktury Prahy v kontextu postkomunistické transformace. In: M. Hampl a kol.: Regionální vývoj: Specifika české transformace, evropská integrace a obecná teorie. Praha, UK, s. 127-169.
Golias, J.C. (2002): Analysis of traffic corridor impacts from the introduction of the new Athéna Metro systém. Journal of Transport Geography, 10, č.1 . Elsevier, The Nederlands, s. 91-97.
Hine, J., Russel, J. (1993): Traffic barriers and pedestrian crossing behaviour. Journal of Transport Geography, 1, č.2. Elsevier, The Nederlands, s. 230-240.
Hodge, D.C. (1997): Accessibility ? related issues. Journal of Transport Geography, 5, č.1. Elsevier, The Nederlands, s. 33-34.
Knowles, R.D. (1996): Transport impacts of Greater Manchester´s Metrolink light rail system. Journal of Transport Geography, 4, č.1. Elsevier, The Nederlands, s. 1-14.
Nový, V. (1904): Isochronická mapa Čech ? s úvodem o izochronách vůbec. Zeměpisná knihovna, Praha, 31 s.
Preliminary scope of work
Analýza časové dostupnosti centra Prahy pomocí páteřní kolejové dopravy pražské MHD (metro a tramvaje) s důrazem na vývoj metra, včetně plánovaných staveb v budoucnu - pomocí softwaru ArcGIS 9.2. Jednotlivé modely dostupnosti jsou základem pro další geografické analýzy.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html