Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Sebastiano del Piombo ve veřejných sbírkách České republiky
Thesis title in Czech: Sebastiano del Piombo ve veřejných sbírkách České republiky
Thesis title in English: Sebastiano del Piombo in Public Art Collections in the Czech Republic
Academic year of topic announcement: 2007/2008
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Christian Art History (26-UDKU)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.01.2008
Date of assignment: 10.01.2008
Date and time of defence: 10.09.2008 00:00
Date of electronic submission:31.07.2008
Date of submission of printed version:31.07.2008
Date of proceeded defence: 10.09.2008
Opponents: Olga Pujmanová
 
 
 
Guidelines
ÚVOD
1 Přehled dosavadního bádání a literatury
2 Sebastiano Luciani zv. Sebastiano del Piombo
2.1 Sebastiano Luciani zv. del Piombo ? životopis
2.2 Umělecká tvorba Sebastiana del Piombo
2.2.1 V dílně Giovanni Belliniho, Giorgiona
2.2.2 Benátské práce
2.2.3 Cesta do Říma, vlivy římských umělců, proměna tvorby
3 Madona s rouškou - olej na dřevě z olomouckého arcibiskupství
3.1 Počátky tvorby v Římě - kontakt s Rafaelovým uměním
3.1.2 Vlivy Raffaelovy tvorby na benátského umělce
3.1.3 Raffaelo Sanzio, Loretánská madona
3.2 Madona s rouškou z české sbírky
3.3 Další verze Madony s rouškou Sebastina del Piombo, Neapol
4 Kresba ze sbírek olomouckého arcibiskupství
4.1 Výzdoba Kaple Borgherini v San Pietro in Montorio
4.2 Spolupráce Michelangela a Sebastiana del Piombo v kapli Borgherini
4.3 Odraz Michelangelovy tvorby v Piombových dílech
4.4 Vztah Sebastiana del Piombo a Michelangela
4.5 Michelangelovy kresby v dalších dílech Sebastiana del Piombo
ZÁVĚR
References
BARBIERI Constanza: La "Pieta" di Viterbo di Sebastiano del Piombo: un capolavoro a quattro mani, in: Art e dossier 19 (2004) 29-33.
BARBIERI Constanza: Notturno Sublime: Sebastiano e Michelangelo nella "Pieta" di Viterbo, Roma: Viviani Arte, 2004.
BREITENBACHER Antonín: Dějiny arcibiskupské obrazárny v Kroměříži I, Kroměříž: 1927.
CAPELLI Simona: La Flagellazione Borghese: Marcello Venusti e le copie da Sebastiano del Piombo, in: Studi di storia dell´arte 14 (2003) 241-248.
DANIEL Ladislav a kol.: Olomoucká obrazárna I, Olomouc: Muzeum umění Olomouc, 1996.
DUSLER: Sitreneder Proplet in befleihun einer Sugels, 1942, kat. č. 154.
GARDNER Christa Teuffel von: From Duccio´s Maesta to Raphael´s Transfiguration: Italian altarpieces and thein settings, London: Pindar Press, 2005.
HAMSÍK M.: Restaurace Madony Sebastian del Piombo, in: Umění, Praha: AV ČR 12 (1964) 27-45.
HIRST Michael: Michelangelo and his Drawings, New Haven & London: Yale University Press, 1996.
HIRST Michael: Sebastiano del Piombo, Oxford: Clarendon Press, 1981.
CHAPMAN Hugo: Michelangelo, Drawings: Chloser to the Master, London: The British Muzeum press, 2005.
Katalog galerie Christie´s, 5. dubna 1977.
LUCIANI Sebastiano: Lettere a Miche-Angelo, Paris: 1890.
MATĚJČEK Antonín: Dějepis umění, díl IV. Umění nového věku, Praha: Jan Šterc, 1929.
NEUMANN Jaromír. Vzácné dílo Sebastiana del Piombo, in: Umění, Praha: AV ČR 1962
NEUMANN Jaromír: Mistrovská díla starého umění v Olomouci, Olomouc: 1967, 98.
NEUMANN Jaromír: Sbírka starého umění. Průvodce stálou expozicí Národní galerie, Praha 1977.
OBERHUBER Konrad: Raffael, Das Malerische Werk, München-London-New York: Prestel, 1999.
OBERHUBER Konrad: Roma e los tile classico di Raffaello, 1515-1527, Milano: Eleata, 1999.
PALLUCCHINI Rudolfo: Sebastiano Vinziano, Milano: 1944.
PUPPI Lionello: Maestri italiani del colore nella Galeria Nazionalle di Praga, Emporium XVIII, Bergamo: 1962.
ŠAFAŘÍK Eduard A.: Contriuti all´opera di Sebastiano del Piombo, Arte Veneta XVII., Venezia: 1963.
TIETZE Hans: Eine Zeichnung Sebastiano del Piombos, in: Jahrbuch. Der Kunsthistorischen Institutes 5 (1911) 4-8.
VOLPE Carlo, Mauro Lucco: L´opera compieta di Sebastiano del Piombo, Milano: Rizzoli Editore, 1980.
ZLATOHLÁVEK Martin (Ed.): Italské renesanční umění z Českých sbírek. Kresby a grafika, Praha: Národní galerie, 1996.
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zabývá dvěma díly renesančního umělce Sebastina Lucianiho (zv. Sebastiano del Piombo) nacházejícími se ve sbírkách arcibiskupství olomouckého - kresbou k výzdobě římské kaple kostela San Pietro in Montorio označovanou za Sedícího proroka a obrazem Madona s rouškou (olej na dřevě). Tato díla, původem benátského mistra, který brzy odchází pracovat do Říma, jsou pojednána v kontextu jeho římské tvorby a úzké spolupráce s dalšími velikány renesance, jakými byli Raffaelo a Michelangelo.
Preliminary scope of work in English
The bachelor thesis dwells on two pieces of a renaissance artist Sebastino Luciani (called Sebastiano del Piombo): a study of decoration of chapel in the church of San Pietro in Montorio in Rome and a painting "Madonna of the Veil" (oil on the wood). They can be found in the collection of Olomouc´s arcibishop. The artist was born in Venice but left very soon and went to work to Rome. The thesis disserts both pieces in the context of his Roman work and of a close cooperation with another great Renaissance artists such as Raffaelo and Michelangelo.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html