Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Fyzika v domácnosti - netradiční soubor experimentů
Thesis title in Czech: Fyzika v domácnosti - netradiční soubor experimentů
Thesis title in English: Physics in household - nontraditional set of the school experiments
Academic year of topic announcement: 2006/2007
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.11.2006
Date of assignment: 14.11.2006
Date and time of defence: 15.09.2008 00:00
Date of electronic submission:15.09.2008
Date of proceeded defence: 15.09.2008
Opponents: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
- vybrat vhodný soubor experimentů, metodicky a tématicky je roztřídit
- vyzkoušet tyto experimenty
- vytvořit didaktickou dokumentaci k těmto experimentům
- zdokumentovat experimenty (fotografie, video)
- vytvořit podpůrné materiály (popis použitých přístrojů a pomůcek, historické poznámky apod.)
References
Hilscher H.: Physikalische Freihand-experimente, Band1-2, Aulis Verlag Deubner, Koln 2004.
Drozd Z., Brockmeyerová J.: Pokusy z volné ruky. Prometheus, Praha 2003.
Sborníky Veletrhu nápadů učitelů fyziky 1-11.
Dílny Heuréky 2003-2004, Prometheus, Praha 2005.
Dílny Heuréky 2005, Prometheus, Praha 2006.
Preliminary scope of work
Učitelé fyziky svým žákům často říkají, že fyzika je obklopuje na každém kroku a že se s jejími výsledky denně setkávají, aniž by si to nějak zvlášť uvědomovali. Toto tvrzení je pravdivé, mnoho lidí si však to, jak fyzika změnila náš svět, vůbec neuvědomuje a při vyslovení názvu této vědy se jim vybaví pouze vzpomínky na školní docházku a na předmět, který pro ně byl často strašákem. Dodnes považují fyziku za nezáživný a neužitečný vyučovací předmět.
Úkolem této práce bude vytvořit průvodce po fyzice v domácnosti, který bude určen žákům a jejich učitelům. Tento průvodce by měl zamezit vzniku prve nastíněných názorů na fyziku.
Práce bude pomůckou pro učitele fyziky, kteří v ní najdou náměty na to, jak využít běžné domácí přístroje a předměty denní potřeby pro doplnění výuky fyziky. Zároveň bude užitečnou pomůckou pro žáky, kteří budou tyto experimenty provádět. Diplomant (-ka) vytvoří soubor námětů na domácí experimenty, netradiční laboratorní práce, domácí úkoly apod., při nichž budou žáci pracovat většinou samostatně doma a své výsledky budou prezentovat v hodinách fyziky. Soubor těchto námětů bude doplněn fotografiemi a videozáznamy navrhovaných experimentů a pozorování. Náměty budou tematicky řazeny a jako nadstavbu k nim vytvoří diplomant (-ka) kromě didaktické dokumentace také pomocné texty, které objasní principy a historii použitých domácích přístrojů.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html