Modelování rostlin pomocí "Point-sprites"
Thesis title in Czech: | Modelování rostlin pomocí "Point-sprites" |
---|---|
Thesis title in English: | Modeling of plants using "Point-sprites" |
Academic year of topic announcement: | 2005/2006 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Josef Pelikán |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 18.04.2006 |
Date of assignment: | 18.04.2006 |
Date and time of defence: | 26.06.2006 00:00 |
Date of electronic submission: | 26.06.2006 |
Date of proceeded defence: | 26.06.2006 |
Opponents: | RNDr. František Mráz, CSc. |
Guidelines |
Cílem práce je modelovat a zobrazovat přírodní útvary (stromy, keře)
za pomoci "point-sprites". Jako v předcházejícím ročníkovém projektu, základem modelování budou L-systémy, řešitel se zaměří zejména na rozšířené definice - stochastické L-systémy - pro zajištění větší variability výsledku. Z hlediska zobrazování je cílem implementovat některou z technik LoD ("Level of Detail") pro dosažení maximální efektivity vykreslování. Konečným cílem by měla být schopnost navržených algoritmů zobrazovat v reálném čase věrohodně vypadající přírodní krajinu, resp. její floru. K demostraci výsledků stačí naprogramovat experimentální aplikaci, důraz není kladen na uživatelské rozhraní. Navržené algoritmy a datové struktury je nutné dobře komentovat. |
References |
1. Przemyslaw Prusinkiewicz, Aristid Lindenmayer: The Algorithmic Beauty
of Plants, Springer, 1990 2. DirectX documentation, MSDN 3. David Luebke et al.: Level of Detail for 3D Graphics, Morgan Kaufmann, 2002 |