Interaktivní fyzikální pokusy na nástěnku
Thesis title in Czech: | Interaktivní fyzikální pokusy na nástěnku |
---|---|
Thesis title in English: | Interactive physics experiments for a notice board |
Key words: | jednoduché experimenty, vývoj experimentů, motivace |
English key words: | simple experiments, development of experiments, motivation |
Academic year of topic announcement: | 2014/2015 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 06.11.2014 |
Date of assignment: | 06.11.2014 |
Confirmed by Study dept. on: | 28.11.2014 |
Advisors: | RNDr. Věra Koudelková, Ph.D. |
Guidelines |
Práce bude zaměřena na jednoduché pokusy, které mohou být vystaveny např. na nástěnkách v běžně přístupných prostorách škol a fungují bez přítomnosti jakýchkoli demonstrátorů nebo obsluhy.
Zásady pro vypracování: 1) Provést rešerši zaměřenou na hledání příkladů podobných interaktivních pokusů u nás i ve světě, námětů na podobné pokusy, cílů této formy neformálního vzdělávání a metodických i technických zásad, které takovéto pokusy mají splňovat. 2) Shromáždit názory odborníků například ze science center, kde jsou podobné pokusy instalovány, na otázky uvedené v bodě 1. Pro získání názorů použít například formu strukturovaných rozhovorů. 3) Vytipovat vhodné experimenty, které by mohly být využity na nástěnce katedry, na chodbách škol apod. 4) Vytvořit vybrané experimenty, zdokumentovat je, vytvořit k nim návody i podrobnější popis resp. vysvětlení, které by mohlo experimenty doplňovat třeba na webu; experimenty i návody nechat projít interním posouzením, a následně je případně upravit. 5) Dle možnosti "pilotovat" vybrané experimenty a zjistit, jak na ně reagují studenti. |
References |
Články z časopisů Physics Education, The Physics Teacher i dalších, webové zdroje, sborníky z konferencí Veletrh nápadů učitelů fyziky a další zdroje. |