Návrh marketingové strategie pro kulturní akci LÉTO RO(C)KU
Thesis title in Czech: | Návrh marketingové strategie pro kulturní akci LÉTO RO(C)KU |
---|---|
Thesis title in English: | Marketing Strategy Proposal For The Cultural Event LÉTO RO(C)KU |
Key words: | kulturní marketing, hudební festival, marketingová strategie, komunikace, digitální marketing |
English key words: | cultural marketing, music festival, marketing strategy, communication, digital marketing |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Media Studies (23-KMS) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 31.03.2025 |
Date of assignment: | 31.03.2025 |
Date of electronic submission: | 29.07.2025 |
Opponents: | doc. PhDr. RNDr. Jan Daniel Bláha, Ph.D. |
References |
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-17-0. COLBERT, François, 2012. Marketing culture and the arts. 4th ed. Přeložil Andrea NEUHOFER. Montréal: HEC Montréal, Carmelle and Rémi Marcoux Chair in Arts Management. ISBN 978-2-9808602-5-6. KOTLER, Philip a Joanne SCHEFF, 1997. Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performing Arts. Harvard Business Press. ISBN 9780875847375. JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ, 2007. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1276-1. LEWIS, E.S, 1908. Financial advertising. Рипол Классик. ISBN 9785885311250. MCCARTHY, Edmund Jerome, 1960. Basic Marketing: A Managerial Approach. HUDSON, Simon a Louise HUDSON, 2017. Marketing for Tourism, Hospitality & Events: A Global & Digital Approach. SAGE. ISBN 9781526414359. JEPSON, Allan a Alan CLARKE, 2014. Exploring Community Festivals and Events. Routledge. ISBN 9781317690856. ANDERTON, Chris a Sergio PISFIL, 2021. Researching Live Music: Gigs, Tours, Concerts and Festivals. Taylor & Francis Group. ISBN 9780367405038. PERCY, Larry, 2008. Strategic Integrated Marketing Communications. London: Routledge. ISBN 9780080878294. PORTER, Michael E., 1980. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: The Free Press. ISBN 0-02-925360-8. |
Preliminary scope of work |
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové a komunikační strategie pro kulturní událost – regionální rockový festival LÉTO RO(C)KU, pořádaný v obci Vlčkovice v Podkrkonoší. Cílem práce je na základě teoretických poznatků a analýzy cílové skupiny vytvořit efektivní marketingový plán, který zvýší povědomí o festivalu a přispěje ke zvýšení návštěvnosti. V teoretické části jsou představeny základní modely marketingové komunikace (AIDA, 4P, STDC) a jejich aplikace na kulturní sektor. Praktická část využívá kvalitativní výzkum k identifikaci silných a slabých stránek stávající komunikace. Na základě těchto zjištění je navržena komplexní komunikační strategie, která pracuje s digitálním marketingem, storytellingem a důrazem na lokální komunitu. Práce tak nabízí konkrétní doporučení pro budoucí ročníky festivalu i obecně pro marketing kulturních akcí v menších regionech. |
Preliminary scope of work in English |
This bachelor's thesis focuses on designing a marketing and communication strategy for a cultural event – the regional rock music festival LÉTO RO(C)KU, held in the village of Vlčkovice in Podkrkonoší. The aim of the thesis is to develop an effective marketing plan based on theoretical frameworks and target audience analysis, in order to raise awareness of the festival and increase attendance. The theoretical part introduces fundamental models of marketing communication (AIDA, 4P, STDC) and their application to the cultural sector. The practical part uses qualitative research to identify the strengths and weaknesses of the current communication approach. Based on these findings, a comprehensive communication strategy is proposed, drawing on digital marketing, storytelling, and an emphasis on the local community. The thesis provides concrete recommendations for future editions of the festival and offers insights into marketing cultural events in smaller regions in general. |