Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Narušená komunikační schopnost u dítěte s poruchou autistického spektra
Thesis title in Czech: Narušená komunikační schopnost u dítěte s poruchou autistického spektra
Thesis title in English: Communication disability in a child with autism spectrum disorder
Key words: Logopedie, speciální pedagogika, poruchy autistického spektra, komunikace, děti s PAS
English key words: Speech therapy, special education, autism spectrum disorders, communication, children with ASD
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Supervisor: Mgr. Zuzana Korandová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.03.2025
Date of assignment: 25.03.2025
Confirmed by Study dept. on: 01.04.2025
Date and time of defence: 27.05.2025 00:00
Venue of defence: Jungmannova 32, Praha 1, J204, J204, 2. patro, Katedra speciální pedagogiky
Date of electronic submission:12.04.2025
Date of proceeded defence: 27.05.2025
Course: Bachelor thesis (OSZD104LG)
Opponents: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice. Formuluje cíle svého výzkumného záměru, zvolí výzkumný design a metody sběru dat, svou volbu argumentuje. V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií připraví a realizuje vlastní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s dalšími odbornými poznatky.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům příslušného platného Opatření děkana, které se týká závěrečných prací.
References
ADAMUS, Petr; VANČOVÁ, Alice a LÔFFLEROVÁ, Monika. Poruchy autistického spektra v kontextu aktuálních interdisciplinárních poznatků. Ostrava: Ostravská univerzita, 2017. ISBN 978-80-7464-957-8.

BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.

HRDLIČKA, Michal. Mýty a fakta o autismu. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1648-3.

ŠPORCLOVÁ, Veronika. Autismus od A do Z. Praha: Pasparta, 2018. ISBN 978-80-88163-98-5.

THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se zabývá narušenou komunikační schopností u dítěte s poruchou autistického spektra. Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická východiska budou zpracována na základě analýzy tuzemských a cizojazyčných informačních zdrojů. Jednotlivé kapitoly teoretické části se věnují definici, klasifikaci a symptomatologii poruchy autistického spektra (PAS), její etiologii, diagnostice, souběžným onemocněním a terapii, dále obtížím ve verbální i neverbální složce komunikace dětí s PAS. Empirická část představí výzkumné šetření kvalitativního charakteru, jehož výzkumem bude zpracována případová studie dítěte předškolního věku. Cílem empirické části práce je analyzovat rozvoj komunikace u dítěte s PAS a zodpovědět stanovené výzkumné otázky.
Preliminary scope of work in English
The bachelor thesis deals with impaired communication skills in a child with autism spectrum disorder. The thesis will be divided into theoretical and empirical parts. The theoretical background will be elaborated based on the analysis of domestic and foreign language information sources. The individual chapters of the theoretical part will be devoted to the definition, classification and symptomatology of autism spectrum disorder (ASD), its etiology, diagnosis, comorbidities and therapy, as well as difficulties in the verbal and non-verbal components of communication of children with ASD. The empirical part will present a qualitative research investigation, through which a case study of a preschool child will be developed. The aim of the empirical part of the thesis is to analyse the development of communication in a child with ASD and to answer the set research questions.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html