Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Vývoj hry Zabak Larry: Návrat domů
Thesis title in Czech: Vývoj hry Zabak Larry: Návrat domů
Thesis title in English: Development of Frog Larry game: Homecoming
Key words: Počítačová hra, vzdělávání, algoritmizace, programování
English key words: Computer game, education, algorithmization, programming
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Supervisor: prof. RNDr. Štěpán Hubálovský, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.03.2025
Date of assignment: 20.03.2025
Confirmed by Study dept. on: 25.03.2025
Date and time of defence: 20.05.2025 08:00
Venue of defence: Spálená 10, Praha 1, SP213, 213, SP213
Date of electronic submission:14.04.2025
Date of proceeded defence: 20.05.2025
Course: Bachelor thesis (OSZD004)
Opponents: PhDr. Jiří Leipert, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se skládá z teoretické a praktické části práce.
V rámci teoretické části práce budou formou literární rešerše zavedeny pojmy použité v rámci praktické části práce.
V rámci praktické části práce bude navržena, vyvinuta a naprogramována edukační hra. Součástí praktické části bude realizován a popsán proces distribuce mezi koncové uživatele a evaluace hry.
References
Bude doplněno později
Preliminary scope of work
Teoretický rámec
V této části bude provedena literární rešerše týkající se teoretických základů vývoje počítačových her. To zahrnuje základní pojmy jako herní engine, grafický engine, fyzikální engine, návrhové vzory a další koncepty relevantní pro vývoj her.
Analýza hry
V této kapitole bude provedena podrobná analýza hry, včetně herního konceptu, grafického designu, hratelnosti a herního scénáře. Dále budou identifikovány technické výzvy spojené s vývojem této hry.
Technické požadavky
Tato kapitola bude definovat technické požadavky pro vývoj hry, včetně výběru programovacího jazyka, použitých knihoven, frameworků a technologií.
Implementace
V této části bude popsána samotná implementace hry. Budou zde popsány klíčové kódy, algoritmy, a technické detaily spojené s vývojem hry. Tato kapitola bude obsahovat i informace o optimalizaci, testování a řešení technických problémů.
Hodnocení
V této kapitole budou prezentovány výsledky vývoje a hodnocení hry Zabak Larry: Návrat domů z programátorského hlediska. Budou zde diskutovány úspěchy, technické problémy a možné vylepšení.
Hodnocení zpětné vazby od hráčů, převážně děti a učitelů.
Závěr
Práce uzavře shrnutí výsledků a zkušeností z vývoje hry Zabak Larry: Návrat domů. Zároveň zhodnotí, jaké programátorské dovednosti byly získány během vývoje této hry a jaké jsou perspektivy pro budoucí vývoj her.
Preliminary scope of work in English
Theoretical Framework
This section will conduct a literature review on the theoretical foundations of computer game development. This includes basic concepts such as game engine, graphics engine, physics engine, design patterns and other concepts relevant to game development.
Game Analysis
This chapter will conduct a detailed analysis of the game, including the game concept, graphic design, gameplay and game scenario. Furthermore, the technical challenges associated with the development of this game will be identified.
Technical Requirements
This chapter will define the technical requirements for game development, including the choice of programming language, libraries, frameworks and technologies used.
Implementation
This section will describe the actual implementation of the game. Key codes, algorithms and technical details associated with the development of the game will be described here. This chapter will also contain information on optimization, testing and solving technical problems.
Evaluation
This chapter will present the results of the development and evaluation of the game Zabak Larry: Homecoming from a programming perspective. Successes, technical problems and possible improvements will be discussed here.
Evaluation of feedback from players, mainly children and teachers.
Conclusion
The thesis will conclude with a summary of the results and experiences from the development of the game Zabak Larry: Homecoming. It will also evaluate what programming skills were acquired during the development of this game and what are the prospects for future game development.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html