Digitální kompetence ve výuce matematiky na SŠ se zaměřením na bezpečnost na internetu
Thesis title in Czech: | Digitální kompetence ve výuce matematiky na SŠ se zaměřením na bezpečnost na internetu |
---|---|
Thesis title in English: | "Digital Competencies in Mathematics education at Secondary Schools with a Focus on Internet Safety" |
Key words: | Digitální kompetence v matematice, ochrana osobních údajů, bezpečnost na internetu, projektová výuka |
English key words: | Digital competencies in mathematics, personal data protection, internet safety, project-based learning |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | Mgr. David Janda, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 12.03.2025 |
Date of assignment: | 12.03.2025 |
Confirmed by Study dept. on: | 12.03.2025 |
Date and time of defence: | 19.05.2025 08:00 |
Venue of defence: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Date of electronic submission: | 13.04.2025 |
Date of proceeded defence: | 19.05.2025 |
Course: | Bachelor thesis (OSZD104MA) |
Opponents: | doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. |
Guidelines |
Práce bude zpracována ve formátu standardní bakalářské práce.
Student: - prostuduje dostupné informace o digitálních kompetencích ve výuce matematiky v kontextu bezpečnosti na internetu, - prostuduje základní zdroje zabývající se projektovou výukou v matematice, - identifikuje témata z oblasti bezpečnosti na internetu vhodná pro zařazení do výuky matematiky formou projektové výuky, - vypracuje materiály pro projektovou výuku matematiky se zaměřením na vybraná témata. |
References |
Bawden, D., & Robinson, L. (2009). The dark side of information:overload, anxiety and other paradoxes and pathologies. Journal of Information Science, 35(2).
Berki, J., Brdička, B., & Naske, P. (2010). Gramotnosti ve vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Černý, M. (2023). DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi. Národní pedagogický institut České republiky. Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2021). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/07/RVP-ZV-2021.pdf Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2023). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2023/07/RVP_ZV_2023_cista_verze.pdf Růžičková, D., Fanfulová, E., & Maněnová, M. (2020). Digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání. Národní pedagogický institut České republiky. |
Preliminary scope of work |
Práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje seznámení s digitálními kompetencemi s důrazem na výuku matematiky, bezpečnosti na internetu a ochraně osobních dat a projektové výuce v matematice. Druhá část obsahuje materiály pro výuku vybraných témat z digitální bezpečnosti: hesla a náročnost jejich prolomení, digitální stopa a anonymita a rychlost šíření dat po internetu. Každé téma je zpracováno formou instrukcí, úloh a aktivit vhodných pro realizaci projektové výuky v matematice.
|