Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Digitální kompetence ve výuce matematiky na SŠ se zaměřením na bezpečnost na internetu
Thesis title in Czech: Digitální kompetence ve výuce matematiky na SŠ se zaměřením na bezpečnost na internetu
Thesis title in English: "Digital Competencies in Mathematics education at Secondary Schools with a Focus on Internet Safety"
Key words: Digitální kompetence v matematice, ochrana osobních údajů, bezpečnost na internetu, projektová výuka
English key words: Digital competencies in mathematics, personal data protection, internet safety, project-based learning
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Supervisor: Mgr. David Janda, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 12.03.2025
Date of assignment: 12.03.2025
Confirmed by Study dept. on: 12.03.2025
Date and time of defence: 19.05.2025 08:00
Venue of defence: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Date of electronic submission:13.04.2025
Date of proceeded defence: 19.05.2025
Course: Bachelor thesis (OSZD104MA)
Opponents: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce bude zpracována ve formátu standardní bakalářské práce.
Student:
- prostuduje dostupné informace o digitálních kompetencích ve výuce matematiky v kontextu bezpečnosti na internetu,
- prostuduje základní zdroje zabývající se projektovou výukou v matematice,
- identifikuje témata z oblasti bezpečnosti na internetu vhodná pro zařazení do výuky matematiky formou projektové výuky,
- vypracuje materiály pro projektovou výuku matematiky se zaměřením na vybraná témata.
References
Bawden, D., & Robinson, L. (2009). The dark side of information:overload, anxiety and other paradoxes and pathologies. Journal of Information Science, 35(2).
Berki, J., Brdička, B., & Naske, P. (2010). Gramotnosti ve vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Černý, M. (2023). DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi. Národní pedagogický institut České republiky.
Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2021). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/07/RVP-ZV-2021.pdf
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. (2023). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2023/07/RVP_ZV_2023_cista_verze.pdf
Růžičková, D., Fanfulová, E., & Maněnová, M. (2020). Digitální gramotnost v uzlových bodech vzdělávání. Národní pedagogický institut České republiky.
Preliminary scope of work
Práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje seznámení s digitálními kompetencemi s důrazem na výuku matematiky, bezpečnosti na internetu a ochraně osobních dat a projektové výuce v matematice. Druhá část obsahuje materiály pro výuku vybraných témat z digitální bezpečnosti: hesla a náročnost jejich prolomení, digitální stopa a anonymita a rychlost šíření dat po internetu. Každé téma je zpracováno formou instrukcí, úloh a aktivit vhodných pro realizaci projektové výuky v matematice.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html