Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Výukový nástroj rozvíjející schopnost čtení programového kódu
Thesis title in Czech: Výukový nástroj rozvíjející schopnost čtení programového kódu
Thesis title in English: Educational Tool for Developing the Ability to Read Program Code
Key words: Výuka programování|ladění programů|čtení programového kódu|VYukové prostředí|Výuková aplikace
English key words: programming education|debugging|reading program code|Edu environment|edu application
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Lenka Forstová
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.11.2024
Date of assignment: 28.11.2024
Confirmed by Study dept. on: 28.11.2024
Guidelines
Cílem bakalářské práce je vytvořit prostředí pro podporu výuky
programování, speciálně oblasti zaměřené na čtení a interpretaci kódu.

V interpretovaném kódu budou zařazeny koncepty:
* sekvence
* podprogram
* cyklus s pevným počtem opakování
* podmíněný příkaz (úplný, neúplný)
* cyklus s podmínkou
* proměnná, přiřazovací příkaz


Prostředí bude nabízet dva oddělené módy použití.
Žákovský mód, kde žák řeší zadané úlohy. Prostředí vyhodnocuje správnost
žákovského řešení.
Učitelský mód, který umožňuje připravovat úlohy pro žáky, včetně
kontroly jejich správnosti a proveditelnosti.

Součástí práce budou návody pro učitele na vytvoření úloh s různými
programovacími koncepty.
Práce bude obsahovat ukázkové úlohy ke všem konceptům.
Vytvoření úlohy bude možné exportovat/importovat z/do textového souboru.
References
Existující prostředí pro podporu výuky programování, například code.org,
umimeinformatiku.cz a další.
Dokumentace ke zvolenému vývojovému prostředí.
Například dokumentace jazyka C#

https://learn.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/language-reference/language-specification/readme
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html