Ukázky výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků
Thesis title in Czech: | Ukázky výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků |
---|---|
Thesis title in English: | Examples of physics lessons respecting students' typological differences |
Key words: | výuka fyziky|MBTI|didaktické materiály|diferencovaná výuka|osobnostní typy |
English key words: | physics education|MBTI|teaching materials|differentiated instruction|personality types |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 17.09.2024 |
Date of assignment: | 18.09.2024 |
Confirmed by Study dept. on: | 15.11.2024 |
Date and time of defence: | 02.06.2025 08:00 |
Date of electronic submission: | 30.04.2025 |
Date of submission of printed version: | 30.04.2025 |
Date of proceeded defence: | 02.06.2025 |
Opponents: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je příprava a ověření několika hodin výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků. Východiskem bude teorie MBTI.
Navrženo bude přibližně sedm výukových jednotek, přičemž alespoň tři budou reálně odučeny autorkou práce. Reflexe zkušeností z výuky bude promítnuta do materiálů pro učitele, které jim pomohou tuto výuku realizovat. V práci bude nejprve zmapováno a zanalyzováno, v jaké formální a obsahové struktuře jsou nabízeny obdobné materiály pro učitele u nás a výběrově v zahraničí. Na základě toho bude zvolena i vhodná struktura vlastních návrhů. |
References |
Kasíková, H. (1997). Kooperativní učení, kooperativní škola. Portál.
Kasíková, H. (2001). Kooperativní učení a vyučování. Karolinum. Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. (2008). Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Portál. Miková, Š., Stang, J. (2015). Typologie osobnosti u dětí. Portál. Miková, Š. (2018). Nejsou stejné. Jak díky teorii typů porozumět dětem i sami sobě. Mea Gnosis. |