Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Ukázky výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků
Thesis title in Czech: Ukázky výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků
Thesis title in English: Examples of physics lessons respecting students' typological differences
Key words: výuka fyziky|MBTI|didaktické materiály|diferencovaná výuka|osobnostní typy
English key words: physics education|MBTI|teaching materials|differentiated instruction|personality types
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 17.09.2024
Date of assignment: 18.09.2024
Confirmed by Study dept. on: 15.11.2024
Date and time of defence: 02.06.2025 08:00
Date of electronic submission:30.04.2025
Date of submission of printed version:30.04.2025
Date of proceeded defence: 02.06.2025
Opponents: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je příprava a ověření několika hodin výuky fyziky respektující typologické odlišnosti žáků. Východiskem bude teorie MBTI.
Navrženo bude přibližně sedm výukových jednotek, přičemž alespoň tři budou reálně odučeny autorkou práce. Reflexe zkušeností z výuky bude promítnuta do materiálů pro učitele, které jim pomohou tuto výuku realizovat.
V práci bude nejprve zmapováno a zanalyzováno, v jaké formální a obsahové struktuře jsou nabízeny obdobné materiály pro učitele u nás a výběrově v zahraničí. Na základě toho bude zvolena i vhodná struktura vlastních návrhů.
References
Kasíková, H. (1997). Kooperativní učení, kooperativní škola. Portál.
Kasíková, H. (2001). Kooperativní učení a vyučování. Karolinum.
Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. (2008). Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Portál.
Miková, Š., Stang, J. (2015). Typologie osobnosti u dětí. Portál.
Miková, Š. (2018). Nejsou stejné. Jak díky teorii typů porozumět dětem i sami sobě. Mea Gnosis.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html