Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Jak učitelé interpretují výsledky svých žáků
Thesis title in Czech: Jak učitelé interpretují výsledky svých žáků
Thesis title in English: How do teachers interpret the learning outcomes of their students
Key words: vyučovací styl, hodnocení, učitel, žák, výsledky učení, interpretace
English key words: teaching style, assessment, teacher, student, learning outcomes, interpretation
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Supervisor: Mgr. Marek Fajfr, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 22.06.2022
Date of assignment: 22.06.2022
Confirmed by Study dept. on: 23.07.2024
Date and time of defence: 24.09.2024 12:30
Date of electronic submission:05.08.2024
Date of proceeded defence: 24.09.2024
Opponents: Mgr. Matěj Král, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Tato bakalářská práce s názvem ,,Jak učitelé interpretují výsledky svých žáků“ se zabývá vyučovacími styly učitelů a tím, jakým způsobem je možné vnímat hodnocení. Teoretická část se skládá celkem ze tří kapitol. První kapitola se věnuje představení hlavních pojmů, které se pojí s tématy hodnocení, styly vyučování, interpretace a výsledky učení. Ve druhé kapitole popisuji typologie vyučovacích stylů dle Anthonyho F. Grashy a Garyho D. Fenstermachera, které se zaměřují na vyučovací styly učitelů a jejich postoje k vyučování. Třetí kapitola představuje výsledky učení a jejich význam a souvislost s hodnocením žáků. Praktická část je podložena dotazníkovým šetřením, které zkoumalo, jaké typologie jsou u pedagogů časté a jakým způsobem tito pedagogové vnímají a přistupují k hodnocení.
References
PASÁČKOVÁ, Eva; RAJMON, Radko a spol. (2016). Využití výsledků učení na vysokých školách: Příručka pro pedagogickou praxi a vedení VŠ. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. ISBN 978-80-87601-36-5.
DAVID, James (1994). Learning to Teach in Higher Education. In: Journal of further and higher education. London: National Association of Teachers in Further and Higher Education.
ANDERSON, L. W. (2014). A comparison of national and transnational reports on the quality of educational research and development in Europe. In: Teachers and Teaching, 20(2), 131–147.
DYTRTOVÁ, Radmila; KRHUTOVÁ, Marie (2009). Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2863-6.
ERIKSON, Erik H. (1968). Youth and crisis. New York: Norton. ISBN: 0393311449.
GRASHA, Anthony F. (1996). Teaching with style. San Bernardino: Alliance Publishers. ISBN: 0964507110.
HENDRICK, Carl; MACPHERSON, Robin (2017). What Does This Look Like In The Classroom: Bridging The Gap Between Research and Practice. Suffolk: John Catt Educational. ISBN: 978-80-7617-335-4.
HENDRICK, Carl; MACPHERSON, Robin (2019). What Does This Look Like in the Classroom: Bridging the gap between research and practice. Learning Sciences International. ISBN: 978-80-7617-335-4.
KALHOUS, Zdeněk; OBST, Otto (2002). Školní didaktika. 1. vydání. Praha : Portál. ISBN: 80-7178-253-X.
KOHOUTEK, Rudolf (1966). Základy pedagogické psychologie. Akademické nakladatelství CERM. ISBN 80-85867-94-X.
KOPŘIVA, Karel (2016). Lidský vztah jako součást profese. S předmluvou Jiřiny Šiklové. Praha: Portál. ISBN: 978-80-7367-922-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (2011). Systém hodnocení a sebehodnocení žáků. Zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno: MSD Spol, s.r.o. ISBN: 978-80-7392-169-9.
LAWLOR, K. Blaine; HORNYAK, Martin J. (2012). Smart Goals: How the Application of Smart Goals can Contribute to Achievement of Student Learning Outcomes . In: Developments in Business Simulation and Experiential Learning, vol. 39. University of West Florida.
LINTON, Ralph (1947). The Cultural Background of Personality. London. ISBN: 9780415605632.
MARTON, Ference; SÄLJÖ, R. (1997). Approaches to learning. In: MARTON, Ference. The experience of Learning: implications for teaching and studying in higher education. Edinburgh: Scottish Academic Press.
MOON J. (2002). The Module and Programmes Development Handbook. Routledeg, Falmer. ISBN: 9780203417195.
PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška a spol. (2009). Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, s. 395 ISBN 9788073676476.
PRŮCHA, Jan (2009). Pedagogická encyklopedie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN: 978-80-7367-546-2.
SLAVÍK, Jan (1999). Hodnocení v současné škole. Východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál. ISBN: 80-7178-262-9.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. ISBN: 80-7315-082-4.
FENSTERMACHER, Gary D.; Jonas F. SOLTIS (2008). Vyučovací styly učitelů. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-471-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html