Polymina ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
Thesis title in Czech: | Polymina ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy |
---|---|
Thesis title in English: | Polyominos at lower secondary school mathematics education |
Key words: | polymino, rovinná geometrie, parkety |
English key words: | polyomino, plain geometry, tiles |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Supervisor: | Mgr. David Janda, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 25.06.2024 |
Date of assignment: | 25.06.2024 |
Confirmed by Study dept. on: | 04.07.2024 |
Date and time of defence: | 02.09.2024 08:00 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo |
Date of electronic submission: | 11.07.2024 |
Date of proceeded defence: | 02.09.2024 |
Course: | Bachelor thesis (OSZD104MA) |
Opponents: | Mgr. Michal Zamboj, Ph.D. |
Guidelines |
- Vymezení pojmu polymino a jeho použití
- Analýza běžně používaných učebnic s ohledem na pojem polymino - Popsání typologie úloh využívajících polymina - Reflexe analýzy s ohledem na pojmotvorné procesy žáků |
References |
běžně používané řady učebnic matematiky pro 2. stupeň ZŠ,
Golomb, S. W. (1994). Polyominoes: Puzzles, Patterns, Problems, and Packings - Revised and Expanded Henle, M., & Hopkins, B. (2012). Martin Gardner in the twenty-first century |
Preliminary scope of work |
Autorka prozkoumá české i zahraniční zdroje související s pojmem polymino a následně provede analýzu učebnic s cílem prozkoumat, jak je tento matematický koncept využíván ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Na základě této analýzy popíše typologii úloh souvisejících s polyminy s ohledem na budování konceptů ve výuce matematiky. |