Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Polymina ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
Thesis title in Czech: Polymina ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
Thesis title in English: Polyominos at lower secondary school mathematics education
Key words: polymino, rovinná geometrie, parkety
English key words: polyomino, plain geometry, tiles
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Supervisor: Mgr. David Janda, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.06.2024
Date of assignment: 25.06.2024
Confirmed by Study dept. on: 04.07.2024
Date and time of defence: 02.09.2024 08:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo
Date of electronic submission:11.07.2024
Date of proceeded defence: 02.09.2024
Course: Bachelor thesis (OSZD104MA)
Opponents: Mgr. Michal Zamboj, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
- Vymezení pojmu polymino a jeho použití
- Analýza běžně používaných učebnic s ohledem na pojem polymino
- Popsání typologie úloh využívajících polymina
- Reflexe analýzy s ohledem na pojmotvorné procesy žáků
References
běžně používané řady učebnic matematiky pro 2. stupeň ZŠ,
Golomb, S. W. (1994). Polyominoes: Puzzles, Patterns, Problems, and Packings - Revised and Expanded
Henle, M., & Hopkins, B. (2012). Martin Gardner in the twenty-first century
Preliminary scope of work
Autorka prozkoumá české i zahraniční zdroje související s pojmem polymino a následně provede analýzu učebnic s cílem prozkoumat, jak je tento matematický koncept využíván ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Na základě této analýzy popíše typologii úloh souvisejících s polyminy s ohledem na budování konceptů ve výuce matematiky.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html