Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Úvod do problematiky sociologie divadla
Thesis title in Czech: Úvod do problematiky sociologie divadla
Thesis title in English: An introduction to sociology of theatre
Academic year of topic announcement: 2005/2006
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (21-KSOC)
Supervisor: PhDr. Jana Duffková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.09.2006
Date of assignment: 14.09.2006
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 25.09.2006 00:00
Date of electronic submission:25.09.2006
Date of proceeded defence: 25.09.2006
Submitted/finalized: finalized
Opponents: PhDr. Ondřej Hubáček, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Diplomová práce Úvod do problematiky sociologie divadla představuje základní momenty sociologie divadla, vymezuje její předmět, ukazuje možnosti sociologického výzkumu divadla a v divadle. Poukazuje na východiska sociologie divadla, její vývoj a naznačuje, jaký status má tato poměrně mladá disciplína v dnešní sociologii a mezi teatrologickými vědami.
Výchozí perspektivou pro tuto práci je ontologické neboli institucionální paradigma, které chápe divadlo jako sociální instituci. Autorka z tohoto pohledu analyzuje dvě základní témata. Prvním je problém komunikace v divadle, její struktura, specifičnost a téma zpětné vazby. Druhým je pak problematika divadelního publika, jeho úlohy v divadle a recepce diváka.
Práce dále představuje příklady možného sociologického výzkumu v divadle a zaměřuje se především na metodologickou stránku těchto výzkumů. Jedním z nástrojů výzkumu divadelního publika je divácká anketa, jak však v práci autorka upozorňuje, bývá tento nástroj šetření v českém divadelním prostředí nesprávně používán.
Práce ukazuje, v čem konkrétně je sociologie divadla důležitá a jak může přispět ke komplexnějšímu pochopení divadla.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html