Konformita versus nonkonformita v období normalizace - pohledy na výchovu a vzdělávání
Thesis title in Czech: | Konformita versus nonkonformita v období normalizace - pohledy na výchovu a vzdělávání |
---|---|
Thesis title in English: | Conformity versus non-conformity in the period of normalisation and its consequences in the education |
Key words: | konformita|nonkonformní v komunismu|vzdělávání v komunismu|experimenty v konformitě|masová kultura |
English key words: | conformity|nonconformity in communism|education in communism|experiments in conformity|mass culture |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | prof. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 11.01.2024 |
Date of assignment: | 11.01.2024 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 12.01.2024 |
Date and time of defence: | 10.06.2024 08:30 |
Date of electronic submission: | 07.05.2024 |
Date of proceeded defence: | 10.06.2024 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Guidelines |
Práce se zaměřuje na problematiku konformity/nonkonformity v postojích a pohledech vybraných jedinců na otázky výchovy a vzdělávání v době normalizace v 80. let. 20. století. Sleduje zasahování politických událostí do života jedinců ve školské oblasti a v jejich pohledech na význam, roli vzdělání a výchovy. Teoretická část vymezuje pojem „konformita“ včetně srovnání jejich pozitivních i negativních dopadů a objasní podobu konformity v 80. letech minulého století. Část empirická zahrnuje formu kvalitativního výzkumu, jehož získávání dat proběhne pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Očekávaným přínosem bakalářské práce je poukázat na složitost dopadů politických událostí komunistické společnosti do života jedinců v oblasti školství, výchovy a vzdělávání. |
References |
1. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ. Normální život v nenormální době: základní školy a jejich učitelé (nejen) v období normalizace. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-709-7.
2. POLMAN, Daniel. Holka statečná. Praha:Euromedia Group,2023. ISBN978-80-242-9246-5. 3. MYERS, David G. Sociální psychologie. Přeložil Helena VAĎUROVÁ, přeložil Zuzana PASEKOVÁ, přeložil Milena BILDOVÁ. Brno: Edika, 2016. ISBN 978-80-266-0871-4. 4. SHEEHY, Noel. Encyklopedie nejvýznamnějších psychologů. Brno: Barrister & Principal, 2005. Encyklopedie (Barrister & Principal). ISBN 80-86598-82-9. 5. SLATER, Lauren. Pandořina skřínka: nejvýznamnější psychologické experimenty 20. století. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1468-7. 6. ADORNO, Theodor W. Schéma masové kultury. Praha: OIKOYMENH, 2009. Oikúmené (OIKOYMENH). ISBN 978-80-7298-406-0. 7. VORLÍČEK, Chrudoš. Úvod do teorie výchovy. Praha: SPN, 1984. Pedagogická teorie a praxe. 8. FROMM, Erich. Strach ze svobody. Přeložil Vlastislava ŽIHLOVÁ. Praha: Portál, 2014. Klasici (Portál). ISBN 978-80-262-0615-6. 9. FROMM, Erich. Obraz člověka u Marxe. Brno: L. Marek, 2004. ISBN 80-86263-53-3. 10.. TOFFLER, Alvin a TOFFLER, Heidi. Nová civilizace: třetí vlna a její důsledky. Litera (Dokořán). Praha: Dokořán, 2001. ISBN 80-86569-00-4 |