Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Aktuální trendy v pedagogické zpětné vazbě
Thesis title in Czech: Aktuální trendy v pedagogické zpětné vazbě
Thesis title in English: Current Trends in Pedagogical Feedback
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: Mgr. Radim Kuba
Author:
Guidelines
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Preliminary scope of work
o Poskytování zpětné vazby je nedílnou součástí nejen pedagogické praxe, ale i běžného života. Přesto pro mnoho osob je náročné zpětnou vazbu poskytovat – poskytovateli i přijímajícímu to může být nepříjemné, což je často způsobeno i tím, že se zpětná vazba. leckdy omezuje především na kritiku a že ji lidé neumí adekvátně formulovat (např. nejsou využívány „já“ jazyk a popisné formulace).
o Cílem práce bude zaměřit se na teoretické zásady správného poskytování. Existuje několik modelů, které jsou v dnešní době používají (např. sendvičový model, model OSCAR, pozitivní přístup atd.). Práce tedy např. shrne tyto hlavní modely a aktuální trendy ve výzkumu dané problematiky.
o Samostatným podtématem je i přijímání zpětné vazby. Přijímající osoby mají tendenci zpětnou vazbu nepřijímat či se často přehnaně obhajovat, čímž mohou demotivovat poskytovatele od toho, aby jim v budoucnu zpětnou vazbu poskytoval. Jedná se tedy o dynamický proces, kde záleží na obou stranách. Práce tedy shrne i základní doporučení v těchto ohledech.
o Pokud by práce byla zpracovávána jako bakalářská, jednalo by se pouze o výše uvedenou rešerši (v souladu s požadavky kladenými na bakalářské práce na biologické sekci). V případě diplomové práce, která zpravidla zahrnuje i „praktickou část“, by bylo možné např. připravit výukový blok pro žáky ZŠ/SŠ na dané téma, realizovat ho a provést jeho evaluaci.
o V případě zájmu o dané téma nejdříve kontaktujte školitele na e-mailuradim.kuba@natur.cuni.cz.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html