Aktuální trendy v pedagogické zpětné vazbě
Thesis title in Czech: | Aktuální trendy v pedagogické zpětné vazbě |
---|---|
Thesis title in English: | Current Trends in Pedagogical Feedback |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Biology Education (31-180) |
Supervisor: | Mgr. Radim Kuba |
Author: |
Guidelines |
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit. Doporučené předměty ze SIS: • MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole • MB180C48 Komplexní krizová komunikace |
Preliminary scope of work |
o Poskytování zpětné vazby je nedílnou součástí nejen pedagogické praxe, ale i běžného života. Přesto pro mnoho osob je náročné zpětnou vazbu poskytovat – poskytovateli i přijímajícímu to může být nepříjemné, což je často způsobeno i tím, že se zpětná vazba. leckdy omezuje především na kritiku a že ji lidé neumí adekvátně formulovat (např. nejsou využívány „já“ jazyk a popisné formulace). o Cílem práce bude zaměřit se na teoretické zásady správného poskytování. Existuje několik modelů, které jsou v dnešní době používají (např. sendvičový model, model OSCAR, pozitivní přístup atd.). Práce tedy např. shrne tyto hlavní modely a aktuální trendy ve výzkumu dané problematiky. o Samostatným podtématem je i přijímání zpětné vazby. Přijímající osoby mají tendenci zpětnou vazbu nepřijímat či se často přehnaně obhajovat, čímž mohou demotivovat poskytovatele od toho, aby jim v budoucnu zpětnou vazbu poskytoval. Jedná se tedy o dynamický proces, kde záleží na obou stranách. Práce tedy shrne i základní doporučení v těchto ohledech. o Pokud by práce byla zpracovávána jako bakalářská, jednalo by se pouze o výše uvedenou rešerši (v souladu s požadavky kladenými na bakalářské práce na biologické sekci). V případě diplomové práce, která zpravidla zahrnuje i „praktickou část“, by bylo možné např. připravit výukový blok pro žáky ZŠ/SŠ na dané téma, realizovat ho a provést jeho evaluaci. o V případě zájmu o dané téma nejdříve kontaktujte školitele na e-mailuradim.kuba@natur.cuni.cz. |