Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Zlepšení znovuhratelnosti Tower Defense her pomocí kombinace mechanik žánrů
Thesis title in Czech: Zlepšení znovuhratelnosti Tower Defense her pomocí kombinace mechanik žánrů
Thesis title in English: Improving the replayability of Tower Defense games by combining genre mechanics
Key words: game development|game design|game mechanics|user study|GUR
English key words: vývoj her|herní design|herní mechaniky|uživatelská studie|GUR
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Author: Filip Barva - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.01.2024
Date of assignment: 06.01.2024
Confirmed by Study dept. on: 06.01.2024
Guidelines
Tato práce se zabývá znovuhratelností Tower Defense her a způsoby, jak ji zvýšit. Tower Defense představuje jeden z herních žánrů, pro který je typická velice nízká znovuhratelnost. Pro její zvýšení je obvykle potřeba vytvořit velké množství nových herních prvků, aby hráče hra udržela po delší dobu. Tento postup je mnohdy pro vývojáře finančně a časově náročný. Jedním ze způsobů, jak toto omezení vyřešit, je kombinace prvků Tower Defense her s jiným žánrem, který naopak vyniká svou znovuhratelností (např. Deck Building Roguelike). Kombinování prvků z různých žánrů je běžnou praxí. Pro tento přístup k návrhu hry ale neexistuje žádný standardizovaný postup. Tato práce se snaží nastínit jeden z možných přístupů ke kombinaci žánrů. Za tímto účelem bude použit Petri Net Modeling (PNM) se zaměřením na analýzu herních mechanik vybraných žánrů a jejich provázání. Tento graf poslouží jako základní struktura pro vytvoření herního prototypu. Poslední část práce se bude zabývat implementací navrženého prototypu a jeho uživatelským testováním, které ověří, zda se u tohoto prototypu podařilo zvýšit znovuhratelnost Tower Defense hry.
References
Drachen, A., Mirza-Babaei, P., & Nacke, L. E. (Eds.). (2018). Games user research. Oxford University Press.

Schell, J. (2019). The Art of Game Design: A book of lenses. A K Peters/CRC press.

Šisler, V., Radde-Antweiler, K., & Zeiler, X. (Eds.). (2017). Methods for studying video games and religion. Routledge.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html