Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Percepce používání toxických látek ke trávení živočichů žáky druhého stupně základních škol
Thesis title in Czech: Percepce používání toxických látek ke trávení živočichů žáky druhého stupně základních škol
Thesis title in English: The Perceptions of the Use of Toxic Substances for Animal Poisoning by Higher Primary School Pupils
Key words: Jed, žáci, dotazníkové šetření, environmentální kriminalita, historie
English key words: Poison, pupils, questionnaire survey, environmental crime, history
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Supervisor: Ing. Jan Andreska, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 03.01.2024
Date of assignment: 03.01.2024
Confirmed by Study dept. on: 30.05.2024
Date and time of defence: 17.01.2025 00:00
Venue of defence: M. Rettigové 4, Praha 1, R307, 307, biologie, 3. patro, vpravo
Date of electronic submission:27.11.2024
Date of proceeded defence: 17.01.2025
Course: Diploma Thesis (OSZD105BI)
Opponents: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc.
 
 
 
Guidelines
Autor provede obsáhlou rešerši dostupných pramenů.
Návazně provede dotazníkové šetření, ze kterého
vyplyne percepce trávení živočichů žáků a studentů.
Zjištěné výsledky zkomparuje.
References
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011.
MAŇÁK, Josef a ŠVEC, Vlastimil. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada Publishing, 2009.
CARSON, Rachel. Silent Spring. Great Britain: Penguin Books (Classics), 2000.
FALTÝN, Jaroslav a kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Praha: MŠMT, 2023.
WOLF, Christof a kolektiv. The SAGE Handbook of Survey Methodology. Los Angeles and more cities: SAGE, 2016.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html