Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga na základní škole
Thesis title in Czech: Komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga na základní škole
Thesis title in English: Communication between a teacher and a teaching assistant in elementary school
Key words: Učitel|asistent pedagoga|vzdělávání|žák|komunikace|spolupráce|základní škola
English key words: Teacher|teaching assistant|education|pupil|communication|cooperation|elementary school
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 18.12.2023
Date of assignment: 18.12.2023
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 02.05.2024
Date and time of defence: 02.06.2025 12:00
Date of electronic submission:06.05.2024
Date of proceeded defence: 02.06.2025
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce bude rozdělena na dvě části, první část bude teoretická a druhá část bude praktická. V první části se budu zaměřovat na hlavní cíl bakalářské práce, která má za úkol popsat jaká je komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga v současné době. Zjistit klady a zápory v komunikaci, dále objasnit nápady na inovaci.
Dílčím cílem je zaměřit se na spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga, a dále anylyzovat komunikaci ve škole, jak mezi učiteli, asistenty pedagoga, žáky, tak i se žáky se specifickými potřebami.
Cílem praktické části je zkoumat komunikaci a spolupráci mezi učitelem a asistentem za použití polostrukturovaného rozhovoru. Bude se jednat o kvalitativní výzkumný design.
References
KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Dr. Josef Raabe, 2017. ISBN ISBN : 978-80-7496-349-0.
LECHTA, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN ISBN : 978-80-262-1123-5.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi : význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN ISBN : 80-247-0738-1.
NĚMEC, Zbyněk; ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, Klára a HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN ISBN : 978-80-7290-712-0.
NĚMEC, Zbyněk. Společné přípravy a konzultace jako klíč k úspěšné spolupráci asistenta s učitelem. Praha: Nová škola, 2016. ISBN ISBN 978-80-905807-3-2.
ŠEĎOVÁ, Klára; ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN ISBN : 978-80-262-0085-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html