Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 372)
Thesis details
   Login via CAS
Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Thesis title in Czech: Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Thesis title in English: Consumer perspective on the Snuggs marketing communication
Key words: Menstruace, menstruační tabu, menstruace v reklamě, stereotypizace, marketing, Instagram, vnímání marketingové komunikace
English key words: Menstruation, menstrual taboo, menstruation in advertising, stereotyping, marketing, Instagram, perception of marketing communication
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Supervisor: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 18.10.2023
Date of assignment: 18.10.2023
Date and time of defence: 20.06.2024 08:00
Venue of defence: Areál Jinonice
Date of electronic submission:29.04.2024
Date of proceeded defence: 20.06.2024
Opponents: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
 
 
 
References
NOVOTNÁ, Hedvika; ŠPAČEK, Ondřej; JANTULOVÁ, M. Šťovíčková. Metody vyýkumu ve společenských vědách. FHS UK, 2019.

FREITAS, Elsa Simões Lucas. Taboo in advertising. Amsterdam: John Benjamins, 2008, l online resource (240 p.). ISBN 1-282-10562-0.

JOHNSTON-ROBLEDO, Ingrid; CHRISLER, Joan C. The menstrual mark: Menstruation as social stigma. The Palgrave handbook of critical menstruation studies, 2020

R. SIMES, DH BERG, M. Surreptitious learning: Menarche and menstrual product advertisements. Health care.for women international, 2001, 22.5: 455-469.

GRANDEY, A. A., GABRIEL, A. S., & KING, E. B. (2020). Tackling Taboo Topics: A Review of the Three Ms m Working Women's Lives. Journal of Management, 46(1), 7-35. https://doi.org/10.1177/0 l 49206319857144
Preliminary scope of work
Bakalářská práce se bude zabývat tím, jak spotřebitelky vnímají marketingovou komunikaci menstruačních produktů firmy Snuggs. Na českém trhu se objevuje čím dál tím více druhů menstruačních pomůcek a firma Snuggs je jedním z předních výrobců těchto produktů. Práce popíše, jak firma Snuggs komunikuje s veřejností skrze své komunikační kanály a jak v této marketingové komunikaci bojuje s menstruačním tabu v reklamě. Cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé reagují na marketingovou komunikaci firmy Snuggs, která otevírá tabuizovaná témata spojena s menstruací prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření.
Preliminary scope of work in English
The bachelor's thesis will examine how consumers perceive the marketing communication of Snuggs menstrual products. More and more types of menstrual products are appearing on the Czech market and Snuggs is one of the leading manufacturers of these products. The thesis will describe how Snuggs communicates with the public through its communication channels and how it combats the menstrual taboo in advertising in this marketing communication. The thesis aims to find out how consumers react to Snuggs' marketing communication that raises taboo topics related to menstruation through a quantitative questionnaire survey.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html