Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Identifikace stresových faktorů a jejich řešení v českém učitelském prostředí
Thesis title in Czech: Identifikace stresových faktorů a jejich řešení v českém učitelském prostředí
Thesis title in English: Identification of Stress Factors and Their Resolution in the Czech Teaching Environment
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: Mgr. Radim Kuba
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 02.10.2023
Date of assignment: 02.10.2023
Confirmed by Study dept. on: 03.01.2024
Guidelines
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Preliminary scope of work
Učitelství je mnohými odbornými studiemi řazeno mezi profese s nejvyššími hodnotami prožívaného stresu. V rámci náplně svého povolání se učitelé musí vyrovnávat s řadou faktorů, které mohou způsobovat stres, přičemž stres učitelů s sebou může přinášet mnohé následky, a to jak pro učitele samotné, tak pro jejich žáky a celý vzdělávací systém. Stresových faktorů je mnoho a jsou předmětem zkoumání různých (především zahraničních) odborných studií. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou na tom s hodnotami prožívaného stresu čeští učitelé a jaké stresové faktory na českých školách dominují. Důraz bude kromě obecných výsledků kladen i na případné odlišnosti mezi stresem učitelů s různě dlouhou praxí či učitelů z různých typů škol a podobně. Práce bude realizována formou dotazníkového šetření, které bude zahrnovati otázky zaměřené na to, co by pedagogové potřebovali, aby se se stresem lépe vyrovnávali či aby se redukoval.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html