Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Záškoláctví na základní škole a rodinné faktory
Thesis title in Czech: Záškoláctví na základní škole a rodinné faktory
Thesis title in English: Truancy in elementary school and family factors
Key words: záškoláctví|znaky záškoláctví|příčiny záškoláctví|prevence záškoláctví|povinná školní docházka|rizikové chování|rodinné faktory|kazuistika
English key words: truancy|signs of truancy|causes of truancy|preventing truancy|compulsory education|risky behaviour|family factors|case study
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 13.07.2023
Date of assignment: 13.07.2023
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 08.01.2024
Submitted/finalized: no
Guidelines
Cílem této práce je popsat příčiny a důsledky záškoláctví na základních školách a jaký vliv mají na toto chování rodinné faktory. Teoretická část bude zaměřena na pojmy: povinná školní docházka, záškoláctví a jeho definice, typy a příčiny. Dále se práce bude zaměřovat na rodinné faktory – vztahy v rodině, sociální a ekonomické podmínky, výchovné styly. V praktické části výzkumného šetření budou popsány reálné případy záškoláctví, kde bude využita především hloubková analýza dokumentace základní školy, která bude doplněna rozhovory s pedagogy. Výzkum bude zaměřen na hledání příčin a důsledků mezi záškoláctvím a rodinnými vztahy. V závěru budou shrnuty výsledky práce a budou navržena doporučení pro prevenci záškoláctví.
References
1. BENDL, Stanislav, Jaroslava HANUŠOVÁ a Marie LINKOVÁ, 2016. Žák s problémovým chováním: cesta institucionální pomoci. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80- 7387-703-3.
2. BLAŽEK, Petr, Slavomil FISCHER a Jiří ŠKODA, 2019. Delikvence: analýza produktů činnosti delikventní subkultury jako diagnostický a resocializační nástroj. Praha: Grada.
3. ČAPEK, Robert, Sylvie NAVAROVÁ a Zdenka ŽENATOVÁ, [2017]. Žák v krizové situaci. Praha: Raabe. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-294-3.
4. JEDLIČKA, Richard, 2004. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis. ISBN 80-7312-038-0.
5. KROWATSCHEK, Dieter a Holger DOMSCH, 2007. Do školy beze strachu: [jak překonat obavy dětí z nepříjemných zážitků : rady pro rodiče dětí od 1. třídy do maturity]. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1767-5.
6. KYRIACOU, Chris, 2005.Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-7178-945-3.
7. LANGMEIER, Josef a Zdeněk MATĚJČEK, 2011. Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1983-5.
8. MARTÍNEK, Zdeněk, 2009.Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2310-5.
9. NOVÁK, Tomáš, 2014.Mnohem menší dareba, než jste čekali. Praha: Grada. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-5069-9.
10. TESAŘOVÁ, Martina, 2016. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1047-4.
11. VÁGNEROVÁ, Marie, 2002.Psychopatologie pro pomáhající profese: variabilita a patologie lidské psychiky. Vyd. 3. Praha: Portál. ISBN 80-7178-678-0. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-2013-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html