Analýza podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením a oslabením zrakového vnímání v inkluzi
Thesis title in Czech: | Analýza podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením a oslabením zrakového vnímání v inkluzi |
---|---|
Thesis title in English: | Analysis of support measures by pupils with visual impairment and weakening of visual perception in inclusion |
Key words: | Zrakové postižení, slabozrakost, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrná opatření třetího stupně, inkluzivní vzdělávání na základní škole, úspěšnost a limity podpůrných opatření. |
English key words: | Visual impairment, low vision, a pupil with special educational needs, the third degree of support measures, inclusive education in primary school, success and limits of support measures. |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Supervisor: | doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 22.05.2023 |
Date of assignment: | 22.05.2023 |
Date and time of defence: | 27.05.2024 08:30 |
Venue of defence: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Date of electronic submission: | 24.03.2024 |
Date of proceeded defence: | 27.05.2024 |
Course: | Bachelor thesis (OSZD104SP1) |
Opponents: | PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. |
References |
1. KVĚTOŇOVÁ, L., ŠUMNÍKOVÁ, P. Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se zrakovým postižením.
Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022. ISBN 978-80-7603-337-5. 2. HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Brno:Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. 3. JANKOVÁ, J. a kol. Katalog podpůrných opatření. Praha: Wolters Kluwer, 2023. ISBN 978-80-7676-551-1. 4. ŠTROFOVÁ, P. Průvodce očními chorobami. Praha: Mladá fronta, 2019. ISBN 978-80-204-5278-8. |
Preliminary scope of work |
Cílem bakalářské práce bude analýza podpůrných opatření, pomocí nichž se uskutečňuje vzdělávání žáků se
zrakovým postižením a oslabením zrakového vnímání. |