Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi
Thesis title in Czech: Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi
Thesis title in English: Comparison of school readiness levels of children from selected regular and speech and speech therapy kindergartens using the iSophi diagnostic tool.
Key words: předškolní věk, pedagogická diagnostika, mateřská škola, psychomotorika, školní připravenost, diagnostický nástroj
English key words: preschool age, pedagogic diagnostics, kindergarten, psychomotorics, school readines, diagnostic tool
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine (51-300300)
Supervisor: PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 16.05.2023
Date of assignment: 16.05.2023
Date and time of defence: 19.06.2024 09:00
Venue of defence: P8, E3 -224, Posluchárna TVL
Date of electronic submission:29.05.2024
Date of submission of printed version:30.05.2024
Date of proceeded defence: 19.06.2024
Opponents: Mgr. Ilona Pavlová, MBA
 
 
 
Advisors: Mgr. Markéta Křivánková
Guidelines
Hlavním cílem této práce je porovnání oblastí školní zralosti stanovené testovou baterií iSophi u dětí z vybraných mateřských škol (MŠ), konkrétně dvou běžných MŠ a dvou MŠ logopedických v Praze.
References
BARTOŇOVÁ, M., OPATŘILOVÁ, D. a VÍTKOVÁ, M. Školní zralost a dítě s SVP: vzdělávání a diagnostika. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-421-3.

BEDNÁŘOVÁ, J. a ŠMARDOVÁ V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Edika. 2017. ISBN 978-80-266-0658-1.

BEDNÁŘOVÁ, J. a ŠMARDOVÁ V. Školní zralost: co by mělo dítě umět před vstupem do školy. Edika. 2022. ISBN 978-80-266-1751-8.

BRUININKS, Robert H. Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition. 2005.

LANGMEIER, J. A KREJČÍŘOVÁ D. Vývojová psychologie. Praha: Grada. 1998. ISBN 80-7169-195-X.

MANĚNOVÁ, M. et al. Kindergarten teachers’perspective on isophi diagnostic toolkit. In: ICERI2020 Proceedings. IATED, 2020. [Online]. p. 1468-1473. dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/347245334_KINDERGARTEN_TEACHERS'_PERSPECTIVE_ON_ISOPHI_DIAGNOSTIC_TOOLKIT

MATĚJČEK, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Praha: Grada. 2005. ISBN 80-247-0870-1.

OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.

SPÁČILOVÁ, H. Pedagogická diagnostika v primární škole. Olomouc: Univerzita Palackého, Skripta. 2009. ISBN 978-80-244-2264-0.

ŠEFLOVÁ, I. Analýza diagnostických prostředků k hodnocení motorické kompetence v mladším školním věku, Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, Praha, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, p. 79-97, 19 pages, 2021. ISSN: 2533-7882, n. 2, [Online]. dostupné z:
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html