Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 391)
Thesis details
   Login via CAS
Spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách
Thesis title in Czech: Spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách
Thesis title in English: Cooperation between introducing and novice teachers in contemporary schools
Key words: začínající učitel|uvádějící učitel|spolupráce|historie uvádění učitelů|adaptační proces
English key words: novice teacher|introducing teacher|cooperation|history of teacher induction|adaptation process
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.05.2023
Date of assignment: 11.05.2023
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 16.05.2023
Date and time of defence: 05.09.2024 10:00
Date of electronic submission:31.07.2024
Date of proceeded defence: 05.09.2024
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách. Klade si za cíl, zjistit kvalitu spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitele v současných školách. Obsahem teoretické části je vysvětlení termínů: začínající a uvádějící učitel. Dále se teorie zaměřuje na historii uvádění začínajícího učitele v České republice s komparací uvádění začínajícího učitele v zahraničních státech. V závěru teoretické části se věnuji procesu adaptace začínajícího učitele. Empirická část popisuje metodologii výzkumného šetření a samotné výsledky výzkumu, které prezentují kvalitu spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách.
References
HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, et al. Chtějí zůstat nebo odejít?: začínající učitelé v českých základních školách. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogický výzkum v teorii a praxi.
KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.ISBN 978-80-210-8889-4.
PODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004, 223 s. První pomoc pro pedagogy, 1. ISBN 80-7254-474-8.
POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy: řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Agentura Strom, 1999, 78 s. Škola 21. Praxe ředitele, sv. 4. ISBN 80-86106-07-1.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017, 483 s. ISBN 978-80-262-1228-7.
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel: The beginning Teacher: Some pedagogical problems of beginning teachers : (Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Brno: Masarykova univerzita, 1995, 101 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, Sv. 56. ISBN 80-210-0944-6.
TMEJ, Karel. Uvádění začínajících učitelů základních a středních škol do praxe: Metodická příručka pro začínající a uvádějící učitele. Praha: SPN, 1980, 146 s. Účelové náklady.
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html