Genderové stereotypy související s rolí muže jako poskytovatele ošetřovatelské péče očima studentů
Thesis title in Czech: | Genderové stereotypy související s rolí muže jako poskytovatele ošetřovatelské péče očima studentů |
---|---|
Thesis title in English: | Gender stereotypes related to the role of men as providers of nursing care through the eyes of students |
Key words: | Gender; Muž jako sestra; Ošetřovatelství; Stereotyp |
English key words: | Gender; Male nurse; Nursing; Stereotype |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Nursing (13-342) |
Supervisor: | PhDr. RNDr. Daniel Jirkovský, Ph.D., MBA |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 19.03.2023 |
Date of assignment: | 19.03.2023 |
Confirmed by Study dept. on: | 18.04.2024 |
Date and time of defence: | 04.06.2024 00:00 |
Date of electronic submission: | 23.04.2024 |
Date of submission of printed version: | 24.04.2024 |
Deadline for student's submission: | 24.04.2024 |
Date of proceeded defence: | 04.06.2024 |
Opponents: | Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v platném opatření děkana. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít. |
References |
Davies, C. Gender and the Professional Predicament in Nursing. UK, McGraw-Hill Education; 1995. ISBN 0335231330.
Janošová, P. Dívčí a chlapecká identita. Praha: Grada, 2008. 288 s. ISBN 978-80- 247-2284-9. Karsten, H. Ženy – muži: [genderové role, jejich původ a vývoj]. Praha: Portál, 2006. Spektrum (Portál). ISBN 80-736-7145-X. LIPPA, Richard A. Pohlaví: příroda a výchova. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200- 1719-2. MAO, Aimei, CHEONG, Pak Leng, VAN, Iat Kio, a TAM, Hon Lon “I am called girl, but that doesn’t matter” -perspectives of male nurses regarding gender-related advantages and disadvantages in professional development. BMC Nursing, Online. 2017, roč. 20, č. 1 ISSN: 1472-6955 Dostupné z: doi:10.1186/s12912-021-00539-w |
Preliminary scope of work |
Závěrem bakalářské práce je zjistit zkušenost respondentů se stereotypizací mužského genderu u studentů ošetřovatelství. Dotazník se bude soustředit na otázky, zdali jsou u mužů, kteří pracují jako všeobecné sestry, očekávány nějaké stereotypy. K naplnění tohoto záměru byly stanoveny tyto cíle.
Přinést přehled zkoumání teoretických poznatků vztahujících se k řešené problematice. Zpracovat dotazník vlastní konstrukce, pilotně jej ověřit a zadat cílové skupině respondentů, studentů připravujících se na vykonávání pozice všeobecné sestry. Získaná data utřídit, vyhodnotit a statisticky zpracovat. Zobecnit výsledky vlastní a stanovit doporučení pro vzdělavatele. A vhodnou formou s nimi seznámit odbornou veřejnost. |
Preliminary scope of work in English |
The conclusion of the bachelors thesis is to determine the respondents experience with the stereotyping of male gender among nursing students. The questionnaire will focus on whether any stereotypes are expected of men who work as general nurses. The following objectives have been set to achieve this aim:
To provide an overview of theoretical knowledge related to the problem being addressed. To develop a questionnaire of own design, pilot test it, and administer it to the target group of respondents, students preparing to take up the position of general nurse. To sort, evaluate, and statistically process the obtained data. To generalize the results and provide recommendations for educators, and to inform the professional community in a suitable form. |