Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective
Thesis title in Czech: Hodnocení žáků na mezinárodních základních školách v Praze z pohledu učitelů
Thesis title in English: Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective
Key words: školní hodnocení|mezinárodní školy|základní vzdělávání|pohled učitelů
English key words: school assessment|international schools|primary education|teachers' perspectives
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.12.2022
Date of assignment: 08.12.2022
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 24.04.2023
Date and time of defence: 12.06.2025 09:30
Date of electronic submission:30.04.2025
Date of proceeded defence: 12.06.2025
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této diplomové práce je ukázat, jak učitelé na mezinárodních základních školách v Praze vnímají proces hodnocení. Teoretická část se zabývá hodnocením na základních školách, koncepcí a filozofií mezinárodních škol a vývojem dětí mladšího školního věku. Empirická část popisuje průběh výzkumu a vyvozuje závěry z jeho výsledků. Data budou získána pomocí kvalitativní výzkumné metody prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli mezinárodních základních škol v Praze. Očekávaným přínosem této práce je doplnění celkových poznatků o procesu hodnocení na základních školách, konkrétně na mezinárodních základních školách v Praze.
References
Black, P. & Dylan, W. (2009). Assessment and classroom learning. Assessment in Education, 5(1), 7–74.
Gardner, J. (2014). Assessment in Education. SAGE.
Popham, W. J. (2009). Assessment Literacy for Teachers: Faddish or Fundamental? Theory Into Practice, 48(1), 4–11.
Ruiz-Primo, M. A. (2011). Informal formative assessment: The role of instructional dialogues in assessing students’ learning. Studies in Educational Evaluation, 37(1), 15–24.
See, B.H., Gorard, S. & Siddiqui, N. (2016). Teachers' use of research evidence in practice: A pilot study of feedback to enhance learning. Educational research, 58(1), 56-72.
Weimer, M. (2013). Learner-centered teaching: Five key changes to practice. Jossey-Bass.
Wyse, D., Wayward, L. & Pansya, J. (2016). Curriculum, Pedagogy and Assessment. London, SAGE.
Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html