Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective
| Thesis title in Czech: | Hodnocení žáků na mezinárodních základních školách v Praze z pohledu učitelů |
|---|---|
| Thesis title in English: | Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective |
| Key words: | školní hodnocení|mezinárodní školy|základní vzdělávání|pohled učitelů |
| English key words: | school assessment|international schools|primary education|teachers' perspectives |
| Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
| Thesis type: | diploma thesis |
| Thesis language: | angličtina |
| Department: | Department of Education (21-KPED) |
| Supervisor: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
| Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
| Date of registration: | 08.12.2022 |
| Date of assignment: | 08.12.2022 |
| Administrator's approval: | approved |
| Confirmed by Study dept. on: | 24.04.2023 |
| Date and time of defence: | 12.06.2025 09:30 |
| Date of electronic submission: | 30.04.2025 |
| Date of proceeded defence: | 12.06.2025 |
| Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
| Opponents: | prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D. |
| Guidelines |
| Cílem této diplomové práce je ukázat, jak učitelé na mezinárodních základních školách v Praze vnímají proces hodnocení. Teoretická část se zabývá hodnocením na základních školách, koncepcí a filozofií mezinárodních škol a vývojem dětí mladšího školního věku. Empirická část popisuje průběh výzkumu a vyvozuje závěry z jeho výsledků. Data budou získána pomocí kvalitativní výzkumné metody prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli mezinárodních základních škol v Praze. Očekávaným přínosem této práce je doplnění celkových poznatků o procesu hodnocení na základních školách, konkrétně na mezinárodních základních školách v Praze. |
| References |
| Black, P. & Dylan, W. (2009). Assessment and classroom learning. Assessment in Education, 5(1), 7–74. Gardner, J. (2014). Assessment in Education. SAGE. Popham, W. J. (2009). Assessment Literacy for Teachers: Faddish or Fundamental? Theory Into Practice, 48(1), 4–11. Ruiz-Primo, M. A. (2011). Informal formative assessment: The role of instructional dialogues in assessing students’ learning. Studies in Educational Evaluation, 37(1), 15–24. See, B.H., Gorard, S. & Siddiqui, N. (2016). Teachers' use of research evidence in practice: A pilot study of feedback to enhance learning. Educational research, 58(1), 56-72. Weimer, M. (2013). Learner-centered teaching: Five key changes to practice. Jossey-Bass. Wyse, D., Wayward, L. & Pansya, J. (2016). Curriculum, Pedagogy and Assessment. London, SAGE. Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Portál. |
- assigned and confirmed by the Study Dept.