Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 392)
Thesis details
   Login via CAS
Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění
Thesis title in Czech: Zhodnocení stavu výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách: analýza dosavadních výzkumných zjištění
Thesis title in English: Evaluation of teaching Health and Physical Education at primary and secondary schools: Analysis of existing research
Key words: mladší školní věk, starší školní věk, oslabení žáků, uvolňování žáků, pohybové projekty
English key words: younger school age, older school age, pupils weaknesses, release of pupils, movement projects
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine (51-300300)
Supervisor: Mgr. Markéta Křivánková
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 01.12.2022
Date of assignment: 01.12.2022
Date and time of defence: 17.01.2024 10:30
Venue of defence: P8, E3 -224, Posluchárna TVL
Date of electronic submission:18.12.2023
Date of submission of printed version:19.12.2023
Date of proceeded defence: 17.01.2024
Opponents: Mgr. Pavlína Nováková, Ph.D.
 
 
 
Advisors: PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA
Guidelines
Hlavním cílem zdravotní tělesné výchovy je rozumným způsobem odstranit nebo alespoň zmírni zdravotní oslabení. Dalším důležitým účelem ZTV je posílit organismus a zlepšit všestranný harmonický rozvoj zdravotně oslabeného jedince. Cíle se dělí do tří skupin na zdravotní, vzdělávací a výchovný. (Tělesná výchova, 2012)
Základní rozdělení zdravotních oslabení se dělí do devíti skupin, které se dále dělí do smíšených a speciálních oddělní. Zdravotní oslabení jsou ovlivněny vnějšími a vnitřními faktory. Do vnějších faktorů je zahrnut životní styl, do kterého spadá výživa, pohybová aktivita a prostředí. Do vnitřních faktorů, které ovlivňují jedince spadají faktory genetické, nervové a endokrinní.
References
BERÁNKOVÁ, L., GRMELA, R., KOPŘIVOVÁ, J. a SEBERA, M. Zdravotní tělesná výchova [online]. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012 [cit. 2022-11-22]. Elportál. Dostupné z: https://is.muni.cz/elportal/?id=990779. ISSN 1802-128X.
HALADOVÁ, E. a HOŠKOVÁ, B. Léčebná tělesná výchova: cvičení. Vyd. 3., nezměn. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2007. ISBN 978-80-7013-460-3.
LEVITOVÁ, A. a HOŠKOVÁ, B. Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4836-8.
SMOLKOVÁ, L., 2005. Zdravotní tělesná výchova na základních školách v Plzni a okolí. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Fakulta pedagogická.
STRNAD, P. (2005). Současný stav vyučovacího předmětu zdravotní tělesná výchova na základních a středních školách. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu
STRNAD, P. a PRAJEROVÁ, K. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2022. ISBN 978-802-4653-402.
SANTIAGO, J. Elementary Physical Education Teachers' Content Knowledge of Physical Activity and Health-Related Fitness. The Physical Educator, 2012. 69. 395-412.
WARBURTON, D. E. R., NICOL, C. W., & BREDIN, S. S. D. Health benefits of physical aktivity: the evidence. Canadian Medical Association Journal, 174 (6), 2006, 801–809.
Preliminary scope of work
Cílem diplomové práce bude analyzovat a zhodnotit aktuální stav výuky zdravotní tělesné výchovy na základních a středních školách v České republice s využitím již vypracovaných výzkumných studií (bakalářské a diplomové práce) a následně sepsat možné alternativy pro podporu ZTV a celkového pohybu.

Práci budu zpracovávat metodou komparativní analýzy.Kde hlavním kritériem bude, aby práce obsahovaly dotazníkové šetření, se zaměřením na otázky týkající se výuky ZTV.

Porovnávat budu pomocí tabulek, aby se z nich dala určit situace, jak se zdravotní tělesná výchova vyvíjí.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html